0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا دانش آموزم را کاهش دهم؟
نویسندگان :
رضا خیری
1
1- آموزش و پروررش استان ایلام
کلمات کلیدی :
تدریس مجازی ، کندنویسی ، ضعف در انگشتان
چکیده :
چکیده: در دوران مدرسه به خصوص دوره ابتدایی برخی ازدانش آموزان هستند که به دلایل مختلف کندترازسایردانش آموزان می نویسند وهمین مسئله باعث می شودکه دانش آموزاعتماد به نفسش رااز دست بدهد.براساس آمارهای منتشر شده ی وزارت آموزش وپرورش همه ساله تعدادی دانش آموزبه دلیل عدم مهارت صحیح نوشتن ،نظام آموزشی راترک می نماید.این پژوهش به دلیل اهمیت و ارزش صحیح نوشتن باهدف شناسایی علل کندنویسی وراه های درمان آن باتاکید برروش اقدام پژوهی انجام گرفته است.در این پژوهش به بررسی مشکل کندنویسی یکی ازدانش آموزانم پرداختم وسعی کردم تاباروش های مناسب به حل این مشکل بپردازم.ابتدا بابررسی وضعیت دانش آموز مشکل او رادر مواردذیل تشخیص دادم:تدریس مجازی دو دوره گذشته به دلیل کروناوعدم توجه معلم به دانش آموز،عدم مهارت دانش آموز در به دست گرفتن مداد،ضعف درانگشتان دانش آموزبه دلیل عدم انجام تکلیف،رفتارنامناسب والدین بادانش آموز حتی در مواقع یاری رساندن درامر یادگیری واعتمادبنفس پایین دانش آموز که سعی کردم با روش های جدید، جذاب و کار آمد مشکل دانش آموز را برطرف کنم.این پژوهش درطول 6 ماه اجراگردید که درپایان پژوهش توانستم تاحدودی زیادی ازمشکل دانش آموز را کاهش داده و به او کمک کنم تا بهتر ،صحیح تر و سریع تر بنویسد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر اخلاق مداری و انعطاف پذیری آموزگاران در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس
فاطمه عطائی کچوئی - فهیمه حبیبی - سیده مه سیما موسوی
برنامه های نوین آموزش رایانه به دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده رقیه رمضان زاده مقری - مریم کاردگر
چگونه توانستم گوشه گیری و کمرویی را در رضا دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهیدان نوروزی و رضایی را حل کنم؟
محمد علی پور آتنی
طراحی سیستم هوشمند پرستاری با استفاده از اینترنت اشیا
مرضیه صیف زاده
درآمدی بر ضرورتهای افزایش جمعیت ایران
سیمین امینی زارع - زهرا شاکر اردکانی - هستی طالبی
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس ویژگیهای شخصیتی و احساس تنهایی
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در نظام تعلیم و تربیت
سیده ندا باقری امریی - معصومه مهدی زاده - آرزو غزانی - نرگس قناد معلم کلایی
پیش بینی گرایش به رفتار پر خطر بر اساس سبک زندگی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان
حسین امیری - حسن براتی - معصومه شجاعی
بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانشجویان رشته مربی کودک دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
فیروزه عباسیان امین - زهرا آقاجعفری - لیلا دستان
اشکال هندسی درس ریاضی پایه دوم ابتدایی
جعفر نصیرناتری - مهدی جباری - زهره معمار صادق
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0