0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
انواع روش های نوین تدریس و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
شهین زارع
1
1- موسسه آموزش عالی روزبه
کلمات کلیدی :
روش های نوین تدریس، تعلیم و تربیت، فنون تدریس
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق، معرفی انواع روشهای نوین تدریس و تاثیرآن بر یادگیری دانش آموزان است . یکی از مسائل اساسی که در حال حاضر نظام های آموزشی با آن روبرو است، بحث ایجاد نوآوری در روش های تدریس است که می تواند در متناسب سازی محتوا و روش های آموزشی با زندگی دوره بزرگسالی نقش مهمی ایفا نمایند. شواهد و بررسی های پژوهشی نشان می دهد که اگر خواهان بهبود یادگیری دانش آموزان و ارتقاء عملکرد نظام آموزشی در نیل به اهداف متعالی آن هستیم، باید نسبت به اشاعه ی روش های جدید تعلیم و تربیت در مدارس کشور اقدام نمود. تحقیق حاضر، با روش علمی- مروری انجام گرفته است و در تهیه ی آن از منابعی همچون مهارتهای آموزشی روش ها و فنون تدریس(شعبانی،1385)، کلیات روش ها و فنون تدریس (صفوی،1370) و... استفاده شده است. یافته های این مقاله ، نشان می دهد که به کاربردن روش های نوین در امر تدریس ، موجب یادگیری پایدارتر در دانش آموزان می شود هر چند که کاربست این روش ها ، محدودیت هایی نیز به همراه دارد که از این رو می توان روش های سنتی و نوین را بصورت ترکیبی در کلاس های درس به کار برد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Exploring Iranian Students’ vs. Teachers’ Attitudes toward Senior High School English Textbooks: Vision Series in the Spotlight
Zahra Aghazadeh
بررسی ارتباط توانمندسازی شغلی با عزتنفس و نقش واسطه ای کامیابی شغلی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی
سیده طاهره موسوی راد - نفیسه ایلخانی
بررسی عوامل موثر در رشد ادب و احترام دانش آموزان(مورد مطالعه : دانش آموزان پسر مدرسه شهید ظهرابی دهدز)
عذرا محمدی لیری - معصومه زندی دره غریبی - پروین غریبی
رابطه آموزش های فنی و حرفه ای با کارآفرینی و اشتغال
سمانه شاه حسینی - حجت اله سیفی - آرزو رنجبر
بررسی نقش فناوری اطلاعات در تحقق و پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی
علی توسلی - نگین صادقی
تاثیر سرمایه های اجتماعی و فکری بر بهبود نرخ تولید در شرکت های تولیدی استان مازندران
علی بابایی کارنامی - سید علی نبوی - علی ثریایی
بررسی اهمیت کنترل هیجان در دانش آموزان و تنظیم میزان هیجان در دانش آموزان با اختلال یادگیری
سیدمحمد جلالی - محمدحسین نورزاد - شهربانو نورزاده - سید حسن موسوی
تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر توجه به آموزه های ملی و مذهبی
سید علی جلالی - سید علی اصغر محمدی - میلاد خرمی - سید حسین آل هاشمی
ارائه شیوه های آموزشی هدفمند، شناخت صدای اول «آ» در دانش آموزان با نیازهای ویژه
سکینه محمدیان سیدی - حسین مهدی پور - محمدباقر فرقانی اوزرودی
تاثیر یادگیری مشارکتی بر افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان
فاطمه فیروزی - نجمه فیروزی - شیوا نظری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0