0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارائه شیوه های آموزشی هدفمند، شناخت صدای اول «آ» در دانش آموزان با نیازهای ویژه
نویسندگان :
سکینه محمدیان سیدی
1
حسین مهدی پور
2
محمدباقر فرقانی اوزرودی
3
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
صدای «آ»،دانش آموزان کم توان ذهنی،روش تدریس انتزاعی
چکیده :
این پژوهش با هدف آموزش بهتر آشنایی با صدای اول «آ» از کتاب سوادآموزی مقطع پیش دبستانی و پایه آمادگی تکمیلی گروه نیازهای ویژه ی ذهنی با روش اقدام پژوهی صورت گرفته است. اطلاعات لازم در این زمینه از روش مصاحبه با معلمان با سابقه، صاحب نظران، اساتید و جستجو در اینترنت و سایتهای مختلف، گردآوری شده است که پس از تشکیل گروه و تقسیم کار، طرح درس مربوطه تدوین و ضمن اجرای آن بازخوردهای لازم توسط اعضای گروه و داوران، به عمل آمد که منجر به یافته های زیر گردید. بهترین شیوه ارائه این درس، به صورت نمایشی و تلفیق یادگیری تیمی، مشارکت گروهی با بازی و فناوری و IT می باشد. مهمترین ابزارهای تدریس این درس عبارتند از: وسایل و اشیاء واقعی، محتواها، اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزشی و ارائه ی آنها با تخته هوشمند و موبایل و همچنین قرار گرفتن دانش آموزان در محیط های بازی و پر نشاط می باشد. مهمترین چالشهای فراسوی معلمان در این درس انتزاعی بودن مطالب درس می باشد. از یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت برای تدریس این مبحث درسی، مشارکت گروهی و استفاده از شیوه تدریس نمایشی، نمایش خلاق و تدریس بازی محور، می تواند در تفهیم مطالب به دانش آموزان استثنایی و معلمان کمک شایانی نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش فراگیر: مروری بر ادبیات و پیامدهای آن برای خدمات اجتماعی
محمد سعیدی - مهدیه درواری دارابی - وحید قربانی - اویس یوسفی - حمید فتح الهی - محمدرضا خلیل ارجمندی
چالش های آموزش در مدارس در دوران کرونا و راهکارهای ارائه شده برای آن.
محمدرضا بوربور - علی بشیرنژاد دهقان - امید رنجبران - میلاد زمانی
نقش واسطه ای انگیزه تحصیلی در ارتباط بین خودپنداره تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی
سمیرا طهماسبی - محبوبه چین آوه
بررسی علل و عوامل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی مدرسه شهید جوزی شهرستان آبدانان و نحوه تشخیص و ارائه راهکار برای حل آن
مرضیه دارابی - احمد دارابی
بررسی و مطالعه ای بر آسیب شناسی روانی بازی های رایانه ای در میان دانش آموزان و نحوه کنترل آن
فاطمه غلامعلی زاده - سمیه پالی - فرشته گلی توانا - کبری نبئی
چگونه توانستم مشکل کند نویسی دانش آموز پایه دوم ابتدایی را بهبود ببخشم؟
فاطمه عباسی
رهگیری تقویت انواع توجه در کتب علوم تجربی پایه اول تا ششم ابتدایی
علیرضا حافظی - پردیس آذررخش
بحران کرونا و تأثیر آن برآموزش ریاضیات
مریم قیومی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
نقش مدیریت دانش بر ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
بررسی آلودگی های آب تالاب ها و مدیریت حفظ و نگهداری آنها
مریم بادبر - حمید رضا رضایی روشن - سید جواد مومنی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0