0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر یادگیری مشارکتی بر افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
فاطمه فیروزی
1
نجمه فیروزی
2
شیوا نظری
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی لارستان
2- دانشگاه آزاداسلامی واحد لارستان
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد
کلمات کلیدی :
یادگیری،مشارکتی،دانش آموز،دانشگاه،ابتدایی
چکیده :
این پژوهش باهدف تاثیر یادگیری مشارکتی بر افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان انجام شد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-اسنادی است که با روش کتابخانه ای و مروری بر منابع نظری مرتبط صورت گرفت؛ پس از تبیین مفاهیم و پیشینه ی تحقیق، به بررسی محیط یادگیری، دیدگاههای عمده در یادگیری مشارکتی و روش های یادگیری مشارکتی، مفهوم عملکرد و پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر پیشرفت و افت تحصیلی پرداخته شد. نتایج این بررسی نشان داد که يادگيري مشارکتی يا آموزش از طريق همياری، رويکردی جديد در آموزش دنياست که اهداف مختلفی را دنبال می کند. با توجه به تغييرات و پيشرفت هاي مکرر و سريعي که در علوم روی می دهد، دانش آموزان ما نيازمند روش هايی هستند که از طريق آن ها به مهارت های يادگيری دست يابند تا خود بتوانند علوم را بهتر و سريع تر و همگام با پيشرفت ها یادبگیرند. در این بین روش يادگيری مشارکتی يا آموزش از طريق همياری می تواند دانش آموزان را در اين امر ياری دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های نوین و فعال در تدریس
زینب رضوانی - نرگس مصلحی - مریم حقیقت - میترا ناصری مقدم - سارا نعمتی چلابی
نقش نماز در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و تربیت دانشآموزان
حکیمه بیگدلی
بررسی آمادگی جسمانی و ابعاد کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه شمال آمل
اکبر رستمی - سید حسین علوی - محمدرضا قنبرتبار اندواری
اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
نسرین شجاع فلاح
ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهایICDL بر میزان خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
حسین نازک تبار - قاسم دراسرایی - معصومه سعادت
عملکرد هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش
شکوفا مستوفی
مروری بر نقش استفاده از سواد رسانه ای در آموزش و پرورش: فرصت ها و چالش
سیده کلثوم سیدی منش - شایسته محجر خیری - فروغ بامداد - مریم سلیمانپور
مدارس کارآفرین و ضرورت کارآفرینی در مدارس
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
On the Association between Emotional Intelligence and Burnout Syndrome: The Case of Iranian EFL Teachers
Maryam Soleimani - Zahra Aghazadeh
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا
فاطمه محمدپور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0