0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل یادگیری مبتنی بر پروژه و کار گروهی در مدارس و دانشگاهها
نویسندگان :
سمیه علیزاده فلاح
1
ندا پوررستم
2
حاتمه رجبی نیا
3
1- کارشناسی روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، استان مازندران، ایران.
2- کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، استان مازندران، ایران.
3- دانشجوی دکتری رشته علوم تربیتی، گرایش برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، مازندران ، ایران.
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،یادگیری مبتنی بر پروژه،یادگیری گروهی،آموزش،فناوری آموزشی
چکیده :
هوش مصنوعی (AI) به عنوان یکی از پیشرفتهترین دستاوردهای فناوری، پتانسیل بسیاری برای تحول در فرآیندهای آموزشی دارد. این تکنولوژی به ویژه در زمینههایی چون یادگیری مبتنی بر پروژه (Project-Based Learning یا PBL) و یادگیری گروهی (Collaborative Learning) میتواند ابزارهای جدید و مؤثری فراهم کند. در این مقاله، هدف بررسی نقش هوش مصنوعی در تسهیل یادگیری مبتنی بر پروژه و کار گروهی در مدارس و دانشگاهها است. این دو رویکرد آموزشی، که به طور طبیعی بر مشارکت فعال دانشآموزان و دانشجویان تأکید دارند، میتوانند از ویژگیهای هوش مصنوعی برای بهبود فرآیند یادگیری و تعاملات گروهی بهرهمند شوند. هوش مصنوعی میتواند با ارائه شبیهسازیهای تعاملی و سیستمهای پیشنهاد دهنده منابع آموزشی، به دانشآموزان کمک کند تا به طور مؤثرتری با محتوای آموزشی درگیر شوند. همچنین، این تکنولوژی قادر است با تحلیل دادههای گروهی و ارائه بازخوردهای شخصیسازیشده، به بهبود عملکرد گروهی و فردی کمک کند. با این حال، چالشهایی مانند حفظ حریم خصوصی دادهها و وابستگی به تکنولوژی نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در نهایت، این مقاله به بررسی تأثیرات مثبت و منفی هوش مصنوعی در آموزش پرداخته و راهکارهایی برای استفاده بهینه از این فناوری ارائه میدهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین تاثیر کووید19 بر اقتصاد آموزشی دنیا
امیرحسین سلطانی فلاح - محمد باقری دادوکلایی - زهرا عابدین نژاد
چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری دانش آموز پایه اول مدرسه استثنائی ، فاطمه، را بهبود بخشم؟
رقیه پورقربانی لاشه مقدم
عوامل موفقيت معلم
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
برررسی رابطه بین فراهیجانهای مثبت و منفی و مسیولیت پدیری در بین مادران کودکان عادی و استثنایی
ملیکا متولی زاده - مجید علیجان
تبیین رابطه سرمایه روانشناختی و چابکی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام
نسرین رحمی - مهین خیراللهی پور - الهام خوشنودی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا قاسمی - رسول شریفی نجف آبادی
بررسی نظری تاثیر رهبری معنوی بر چابکی سازمانی و سرمایه فکری
مهناز رحمتی کزاز - محمد متاجی نیمور
آموزش تربیت به شیوه نوین
افشین کاوسی - علی کاوسی
مهره ی مغفول برنامه درسی سبز در ساحت های شش گانه ی تعلیم و تربیت
معصومه ریحانی شیروان - نازیاسادات ناصری - محبوبه سلیمان پور عمران
بررسی و مقایسه الگوهای مدیریت دانش به منظور ارائه الگوی مطلوب
شیما نیک نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0