0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری دانش آموز پایه اول مدرسه استثنائی ، فاطمه، را بهبود بخشم؟
نویسندگان :
رقیه پورقربانی لاشه مقدم
1
1- دانشگاه آزادچالوس
کلمات کلیدی :
دانش آموز،اختلال،یادگیری،بهبود
چکیده :
اگر کودکی از نظر جسمانی معلول باشد یا عقب ماندگی ذهنی داشته باشد والدین در چند هفته اول زندگی کودک نسبت به مشکل او آگاهی مییابند. اما اختلال یادگیری در سال های قبل از مدرسه با رویداد مهمی همراه نیست و والدین نسبت به این مسئله که مشکلی وجود دارد شک نمی کنند. اختلالات یادگیری ممکن است به صورت اختلال در گوش دادن، فکر کردن، سخن گفتن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا حساب باشد. این اختلالات را نتیجه شرایطی دانسته اند که شامل نقائص ادراکی، ضایعه مغزی، اختلال جزئی در کارکرد مغز، نارسانا خوانی، اختلالگویایی و غیره است. با توجه به تفاوتهای فردی و علتهای متفاوت مشکلآفرین برای هر دانش آموز باید علت یا علل را الویت بندی کرده و براساس آن برنامه های ترمیمی در نظر گرفت. در این مقاله، مشکلات اختلال یادگیری دانش آموز مدرسه استثنائی به نام فاطمه که همراه با عدم تمرکز و فراموشی بود مورد بررسی قرار گرفت و سپس با راهکارهای افزایش تمرکز و تکرار و تمرین تا حدود زیادی مشکل دانش آموز برطرف شد و یادگیری انجام گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ارتباط دانشآفرینی در ورزش و توسعه فردی با کامیابی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
فاطمه صحراکار - لیلا صحراکار - مریم صحرانورد
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری و انگیزش ورزشی در کلاسهای تربیتبدنی شهر بیرجند
عاطفه آبیار - مرضیه مودی - مهری سعادتی - زهرا مهدی آبادی
مروری کوتاه برکاربرد هوش مصنوعی در مدیریت پسماندهای جامد شهری
محمدحسین سینکاکریمی - الهه سینکاکریمی
بررسی تاثیر روش های فعال تدریس بر یادگیری درس شیمی در دانش آموزان پایه یازدهم
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
تدریس در فضای مجازی ( مشکلات و راهکارها )
غزال محبوب - پریسا کاویانی - سیده زهره موسوی
بررسی راهکارهای تامین منابع مالی در آموزش و پرورش
علی باقری فر - ملیحه ثنایی - صدیقه خواجه حقیقی - مریم نوری ورمال
ایجاد نگرش کتابخوانی در کاهش جرائم
مهلا یعقوبی - حسین فروغی نیا - فروزان آبزن
نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با رویکردی توصیفی
فرزانه محمودبابویی - مهدی شهسوار پیرکویی - زهرا کریمی راد
استفاده از اقدام پژوهی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی: (ناشی از تغییر رشته تحصیلی)
زهرا کریمیان - رضا نجارنیا فیروزجاه
یادگیری مؤثر با تکیه بر نوآوری در آموزش
فاطمه رجبی ملکشاه - نازنین قلیپور قصاب - کوثر عسکری سیار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0