0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
برررسی رابطه بین فراهیجانهای مثبت و منفی و مسیولیت پدیری در بین مادران کودکان عادی و استثنایی
نویسندگان :
ملیکا متولی زاده
1
مجید علیجان
2
1- دانشگاه ازاد گناباد
2- دانشگاه ازاد اسلامی گناباد
کلمات کلیدی :
فراهیجانهای مثبت،فراهیجانهای منفی،مسیولیت پذیری،کودکان استثنایی
چکیده :
هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی رابطه بین فراهیجانهای مثبت و منفی و مسئولیتپذیری در مادران کودکان عادی و استثنایی می باشد. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش تمامی مادران دارای کودک پیشدبستانی در منطقه 7 شهر مشهد به تعداد 12809 نفر بود که از میان آنها 75 نفر از مادران کودکان دارای معلولیت شنوایی و 75 نفر از مادران دارای کودکان عادی بعنوان نمونه تعیین شده و با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گرداوری اطلاعات از پرسشنامه فراهیجانهای مثبت و منفی میتمانسگروبر و همکاران (2009) و پرسشنامه مسئولیتپذیری کاستا و مک کری (1992) استفاده شد. اطلاعات گرداوری شده در نرمافزار SPSS-24 با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد مسئولیت پذیری مادران کودکان عادی با فراهیجانهای مثبت و منفی رابطه معناداری ندارد (05/0 > p) در حالی که مسئولیت پذیری مادران کودکان استثنایی با ترحم (25/0 = r)، فراهیجانهای مثبت (26/0 = r)، خشم (28/0 - = r)، خشونت (24/0 - = r) و فراهیجانهای منفی (27/0- = r) رابطه معناداری دارد (05/0 > p).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی
رضا رئیس پور - حلیمه معروفی
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان و مزایا و معایب آن
نیما نیکخواه - رسول شریفی نجف ابادی
بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانشجویان رشته مربی کودک دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
فیروزه عباسیان امین - زهرا آقاجعفری - لیلا دستان
بررسی اثربخشی آموزش مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان
سمیه حیدری
چهاربنیان امنیت غذایی، مدیریت ریسک ، بیمه کشاورزی و پایداری ملی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
بررسی نقش آموزش های مجازی در اثر بخشی نظام آموزشی (مطالعه ی موردی معلمان آموزش و پرورش شهرستان ایلام)
بهمن غلامی - مریم رشیدنهال
تا ثیر روش های نوین تدریس(پرسش و پاسخ ، اعضای تیم و حل مسئله) بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دخترانه معراج چالوس سال97-98
فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - فاطمه سلیمان پور
بررسی آموزش مهارت گفتاری زبان انگلیسی زبان آموزان و عوامل موثر بر آن در مدارس دوره ی دوم متوسطه در ایران
سید مرتضی هاشمی تروجنی - پریسا فرخی نژاد
آنکوباتورها در کسب و کار و کارآفرینی
رقیه ولایتی
شناسایی نقاط قوت و ضعف یادگیری الکترونیکی در ایجاد تعاملات مناسب میان خانواده و مدرسه
رضا جباری - مهدی محمودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0