0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
معلم و تکنولوژی آموزشی: رابطه بین انگیزه معلم برای ادغام تکنولوژی آموزشی در کلاس درس خود و رضایت شغلی معلم
نویسندگان :
شهاب رزاقی کله بنی
1
عسکری دبیدی بهنمیری
2
سعید محسنی پور
3
علی کوپایی
4
زهرا قاسم زاده
5
1- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
2- شهرداری بهنمیر
3- دبیرستان شهید امینی هونجان
4- هنرستان احمدی روشن
5- هنرستان مائده
کلمات کلیدی :
انگیزش معلم، رضایت شغلی، تکنولوژی
چکیده :
هدف از این مطالعه تعیین رابطه بین انگیزش معلم برای پیادهسازی تکنولوژی و سطح رضایت شغلی معلمان بود. همانطور که مدارس در جهت نیازهای فراگیران در قرن 21 تلاش میکنند، معلمان تشویق میشوند تا برنامههای نوآورانه و معنادار تکنولوژی را به طور منظم در کلاسهای درسی خود قرار دهند. وقتی ابزارها به درستی استفاده شوند میتوانند پیشرفت و انگیزه دانشآموزان را افزایش دهند. معلم موفق تلاش میکند تا این ابزارها را به طور مداوم مورد استفاده قرار دهد و سطوح بالایی از انگیزه درونی و رضایت شغلی را از طریق موفقیت فردی در این زمینه ایجاد کند. این مطالعه از روشهای کمی برای جمعآوری دادههای شرکتکنندگان در تحقیق استفاده کرده است. پرسشنامهها به صورت آنلاین بین مدیران مدارس شرکتکننده توزیع شد و بین کارکنان آموزشی پخش شد. سوالات مطرح شده سه نوع بود: مقیاس لیکرت، چندگزینهای و پایانباز. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که برخی معلمان ممکن است فناوری آموزشی را به عنوان عاملی برای استرس شغلی بیشتر و در نتیجه رضایت و انگیزه شغلی کمتر ببینند اما برخی دیگر ممکن است آن را به عنوان منبعی کمک آموزشی که تاثیر مثبت بر دانشآموز دارد در نظر بگیرند که در این صورت منجر به استرس کمتر و سطوح بالاتری از رضایت و انگیزه شغلی میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحقق عدالت و نصیب آموزشی برابر در نظام آموزش رسمی
سیمین امینی زارع
بررسی رابطه جایگاه مدیریت اخلاقی بر عملکرد شهروندی سازمانی آموزگاران ابتدایی
مرضیه دارابی - امیر مسعود شهبازی
بررسی رابطه ی بین سواد رسانه ای معلمان با عملکرد تحصیلی و روحیه ی علمی دانش آموزان
مریم بخشش - علی بهرامی عبدل
استفاده از همیار معلم در آموزش درس شیمی : بیان یک تجربه
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
کاربرد ریاضیات در مدلسازی و بهینهسازی سیستمهای آموزشی و پژوهشی
کوثر رضایی
تحلیل محتوای کتاب علوم پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
سید علی اصغر پرستاران - سمیه دیوسالار - علی اکبر محمدی - فاطمه ملک پور
بررسی تاثیر مشارکت مدرسان داخلی بر بهبود روند آموزش و توسعه منابع انسانی در دوران کرونا مطالعه موردی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان
فائزه فربد - مهدی جباری - علیرضا باباحسنی
سنتژ پژوهی مطالعات مولفههای موثر بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان
حسین مومنی مهموئی - پگاه ایزدی
آموزش مجازی در دانشگاهها و مدارس
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران
راهکاری نوین برای تشخیص حملات منع سرویس توزیعشده بر روی سامانه های یادگیری الکترونیکی
امیرحسین حنجری - دکتر رحیم اصغری - محسن شکر بیگی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0