0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر تمرین استقامتی حاد در شدت های مختلف بر شاخص های عملکرد کبدی در مردان دونده
نویسندگان :
منیژه فیروزی
1
1- موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی شفق تنکابن
کلمات کلیدی :
ترانس آمینار،عملکرد کبدی،تمرین استقامتی
چکیده :
زمینه و هدف: آمینوترانسفرازها به طور معمول برای ارزیابی عملکرد کبدی مورد استفاد قرار می گیرند. لذا هدف از تحقیق حاضر مقایسه پاسخ شاخص های عملکرد کبدی به دو شیوه تمرینی حاد تمرین هوازی با شدت های مختلف در ورزشکاران دونده جوان بود. مواد و روش ها در تحقیق حاضر10 مرد دونده با میانگین سنی15/1±0/22 سال، که حداقل دو سال سابقه تمرین دویدن منظم داشتند، به طور داوطلبانه شرکت نمودند و تمرین استقامتی با شدت های مختلف به فاصله یک هفته انجام دادند. ورزشکاران دونده تمرین مقاومتی 6 کیلومتر دویدن را با شدت متوسط 70 تا 75 درصد ضربان قلب ذخیره در هفته اول اجرا نمودند و در هفته دوم 6 کیلومتر با شدت 80 تا 85 درصد ضربان قلب ذخیره دویدند. نمونه های خونی ناشتا قبل و بلافاصله پس از تمرین گرفته شد. فعالیت آنزیم های ALT، AST با استفاده از روش فتومتریک اندازه گیری شد. یافته ها: نتایج نشان داد که هر دو تمریمن استقامتی حاد با شدت متوسط و بالا با افزایش معنی دار فعالیت آنزیم های ALT، AST در مردان دونده همراه بود. بعلاوه دویدن با شدت بالا سطوح متغیرهای فوق را در مقایسه با تمرین با شدت متوسط افزایش بیشتری داد(05/0>P). نتیجه گیری: به نظر می رسد تمرینات استقامتی با شدت بالا ممکن است تاثیر بیشتری بر پاسخ شاخص های عملکرد کبدی در ورزشکاران جوان داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رده شناسی قیدهای ارتباط زمانی در زبان فارسی از دیدگاه معنایی و شناختی
لیلا عرفانیان قونسولی
نقش و جایگاه آموزش مجازی برنظام تعلیم و تربیت
علیرضا ذبیحی کلکناری - عارف علیزاده
رابطه سبکهای هویت یابی بر تنظیم هیجان در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه خدابنده اویلی - کبری دودل اندرور
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر یادگیری اکتشافی بر سرزندگی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر خدابنده
علی یعقوبی
آموزش های مهارت آموزی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سیده صدیقه هاشمیان
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
الهه سلمانی ملک کلایی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سجاد هدایتیان
تاثیر برنامه درسی هنر در افزایش خلاقیت دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر
پرستو جوادی - معصومه بیرانوند - لیلا برالوندی
مروری بر رویکرد آموزش ترکیبی: ارتقاء آموزش و یادگیری حضوری از طریق آموزش الکترونیک
فاطمه علی پور زاغمرزی
چگونه توانستم شب ادراری شبنم را با روش رفتار درمانی بهبود بخشم؟
مینا ریخته گر - لاله امیری - عظمی جعفری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0