0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزشیابی در آموزش پیش از دبستان
نویسندگان :
رقیه شفیعان
1
1- آزاد واحد خرم آباد
کلمات کلیدی :
کلید واژه ها: ارزشیابی، بررسی ارزشیابی، دوره پیش از دبستان
چکیده :
چکیده : هدف از این تحقیق بررسی سیستم ارزشیابی در آموزش پیش از دبستان است. ارزشیابی شیوه ای اطلاعات لازم و معتبر و مستند را برای شناخت دقیق و همه جانبه ی فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری، با استفاده از ابزارها و روش های مناسب را در طول فرآیند یاددهی – یادگیری به متخصصان امر آموزشی ارائه می دهد. تا براساس آن بازخورهای مورد نیاز برای کمک به یاددهی و یادگیری بهتر در فضای روانی و عاطفی مطلوب برای دانش آموزان، معلمین و اولیا حاصل آید. سنجش و ارزشیابی دانش آموزان در سطح ملی یک اهرم و عنصر کلیدی برای اصلاح مدارس و بهبود آموزش و یادگیری درنظر گرفته می شود. انتظار می رود ارزشیابی درست مقدمات اصلاحات آموزشی را فراهم کند. (سیف و رضایی 1385) ارزشیابی در دوره پیش از دبستان آمادگی لازم را برای مراحل بعدی ارزشیابی در دوره های بالاتر دانش آموز می دهد. قبل از شروع بحث ارزشیابی در این تحقیق، اطلاعاتی درمورد دوره پیش از دبستان و ارزشیابی می پردازیم. این تحقیق با هدف بررسی ارزشیابی در آموزش پیش از دبستان صورت گرفتهاست. این تحقیق با استفاده پرسش نامه محقق ساخته تهیه شده است و بر روی 83 نفر از مربیان پیش از دبستان شهر خرم آباد اجرا گردید. اطلاعت این پرسش نامه به با استفاده از آمار توصیفی (رسم نمودار و درصد فراوانی) استخراج شده که در نهایت به بررسی اطلاعات به دست آمده می پردازیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین رابطه سرمایه اجتماعی با توسعه حرفه ای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
مهناز رحمتی
چگونه توانستم مشکل ترس سپهر از آموزگار را کم کنم
سید حمیدرضا حسینی - محمدامین امیرخسرو
تاثیر بازی های آموزشی بر ارتقا مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه افضلی
چگونه توانستم با رویکرد ساختن گرایی، انگیزه دانش آموزان پایه اول را جهت انجام فعالیتهای ریاضی در فضای مجازی ارتقاء بخشم؟
فهیمه رضائی - کیان فقیه عبدالهی
پیش بینی رابطهی بین رفتار شهروندی سازمانی و خودکارآمدی معلمان دورهی دوم ابتدایی شهر ساری
آرش ابراهیم زاده - قاسم قاسمی - محمدعلی محجرخیری
تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
سیده مریم موسوی - فائزه جعفری
سکونت های فرودست شهری چالشی جدید در برابر راهبرد توسعه مسکن در شهر مشهد
حسین کدخدا - زینب محمودی سنو
بررسی نقش آموزش های مجازی در اثر بخشی نظام آموزشی (مطالعه ی موردی معلمان آموزش و پرورش شهرستان ایلام)
بهمن غلامی - مریم رشیدنهال
بررسی مشکل هنرجویان رشته کامپیوتر در مبحث الگوریتم و برنامه نویسی در درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
شناخت رابطه بین فناوری اطلاعات با یادگیری بهینه در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 98-97
فرشته حبیب زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0