0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عامل خودناتوان سازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
مائده عباس تبار
1
زهرا احمدپور
2
1- دانشگاه خوارزمی تهران
2- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
خود ناتوان سازی،عملکرد تحصیلی،دانش آموزان
چکیده :
هدف پژوهش بررسی خود ناتوان سازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان می باشد . مرور پژوهشهای صورت گرفته در زمینه خودناتوان سازی تحصیلی نشان میدهد که عوامل بسیاری در گرایش یا عدم گرایش دانش آموزان به راهبردهای خودناتوان سازی مؤثر هستند و خودناتوانسازی، راهبردی است که دانش آموز آنرا برای توجیه عدم موفقیت خود به کار میگیرد تا ارزش خود را حفظ کند. خودناتوانسازي اثر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تحصیلی تحصیلی دارد و این نشاندهندة این مطلب است که هرچه احتمال بروز خودناتوان سازي کمتر شود عملکرد تحصیلی بهترمی شود و افراد نمرات بالاتري را کسب میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه جوعاطفی خانواده با انگیزه افزایش تاب آوری دانش آموزان دختر شهرستان شیروان
رقیه علیمردانی - محمد عباسی - حسن فریدی
تبیین رابطه سرمایه اجتماعی با توسعه حرفه ای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
مهناز رحمتی
بررسی تعلیم و تربیت کودک از دیدگاه پیاژه و ابن سینا
فریبا عرب خزاعی
نقد و بررسی شیوه های مختلف تدریس و نحوه ی اجرای آنها در کلاس
عالیه پیرخندان گلسفید - رضا صفر رضوی زاده - هنگامه کاکاسلطانی
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
آشنایی دانش آموزان با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی و راهکارهای استفاده بهینه از آن
فاطمه جلالی کندلوسی
بررسی تاثیر مدیریت فناوری اطلاعات بر عملکرد کارکنان آموزش و پرورش مازندران
نجمه حبیبی اسبوکلائی
پیش بینی انگیزه شغلی بر اساس خودکارآمدی و کیفیت زندگی کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری)
فریبا طیبی مقدم
بررسی اثربخشی موسیقی درمانی بر اضطراب و پرخاشگری افراد مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی
سمیه صادقی - محمود اکبری
نقش خلاقیت و نوآوری در پیدایش کارآفرینی
سمانه شاه حسینی - آرزو رنجبر - فاطمه حاجی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0