0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تعلیم و تربیت کودک از دیدگاه پیاژه و ابن سینا
نویسندگان :
فریبا عرب خزاعی
1
1- دانشگاه غیرانتفاعی شاندیز مشهد
کلمات کلیدی :
تعلیم وتربیت ، صور ذهنی ، رشد اکتشافی ، کنش زیستی
چکیده :
اهداف تعلیم وتربیت همواره درزمره بزرگترین مباحث تربیتی بحث و بررسی شده و بین صاحب نظران توافق نظر وجود ندارد . در میان فلاسفه تعلیم وتربیت کسانی هستند که نسبت به تعلیم وتربیت رویکرد جامع وکاملی دارند و ضروری است که همواره این رویکرد مورد توجه دست اندرکاران نظامهای تربیتی قرار گیرد .آگاهی از روش ها و اهداف تعلیم وتربیت مستلزم شناخت آراء فیلسوفان بزرگ است . این مقاله به روش مروری نوشته شده ، پژوهش حاضر به بررسی اندیشه فیلسوف بزرگ اسلام ابو علی سینا، و روانشناس سوییسی ژان پیاژه درباره تعلیم وتربیت کودک پرداخته شده است . ابتدا تعلیم و تربیت از دیدگاه پیاژه و ابن سینا بیان گردیده، سپس تفاوت و تشابهات نظریات این دو مربی و روانشناس مورد بررسی قرار گرفته است . نتیجه تحقیق نشان داد، ابن سینا هدف تعلیم وتربیت را کسب سعادت و فضایل اخلاقی در جامعه می داند و پیاژه تاکید بر رشد خلاقیت وآموزش اکتشافی کودک دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فناوری ، سواد رسانه ای و فضای مجازی معلمان بر آگاهی بخشی و تربیت دانش آموزان
سمانه شاه حسینی - مهسا بیشه کلایی
تأثیر محیط آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان با نقش میانجی اینرسی سازمانی در دوره بحران کرونا (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهرستان آمل)
احترام رمضانی - نادی علیزاده
بررسی و مقایسه الگوهای مدیریت دانش به منظور ارائه الگوی مطلوب
شیما نیک نژاد
« آموزش تفکر محور» در نظام تعلیم و تربیت کشور، چالش ها، راهبردها و راهکارها
نفیسه علمی نیک
بررسی شیوه های آموزش علوم ابتدایی بر مبنای الگوی کاوشگری
مرتضی احمدی
طراحی الگوی استاندارد شایستگی حرفه در سطوح 1 و 2 صلاحیت حرفه ای ملی مبتنی بر ادبیات مرتبط
احمدرضا دوراندیش - عزت الله نادری
راهبردهای نوین در تقویت انگیزه اولیا و دانشآموزان
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران
شمسه نقشی به قدمت تاریخ
محمد ظهرابی
بررسی و اولویتبندی موانع و راهکارهای توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
الهام رضوانی - حامد صالح نیا
بررسی رابطه ی امید با سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی شهرستان امیدیه
محمدرضا انصاری نیکو - زهره جوکار - زهرا حلاوت - مهرانگیز رحیمی رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0