0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی روش تدریس همیاری بر مهارتهای ارتباطی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر مسجد سلیمان
نویسندگان :
گل ناز بارانی
1
مریم بارانی
2
1- آموزش وپرورش مسجدسلیمان
2- آموزش و پرورش مسجدسلیمان
کلمات کلیدی :
تدریس همیاری،مهارتهای ارتباطی،دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر تدریس به روش همیاری بر رشد مهارتهای ارتباطی دانشآموزان دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر مسجد سلیمان، اجرا شده است. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون میباشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر مسجد سلیمان تشکیل داده است، که به روش نمونه گیری در دسترس 13 دانش آموز در گروه گواه و 13 دانش آموز در گروه کنترل جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه مهارتهای ارتباطی (فرم معلم) میباشد. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج حاصل از اجرای این آزمون حاکی از تأثیر مثبت و معنادار متغیر مستقل (آموزش به روش همیاری) بر متغیر وابسته (مهارتهای ارتباطی) است که بدین ترتیب فرضیه پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آداب و سنن غدیر و راه های گسترش آن
ام البنین مسعودی
تاثیرآموزش توانمندسازی کارکنان هنرستان بر انگیزه پیشرفت آنان
مهناز اسیوند
نقاط ضعف ارزشیابی کیفی-توصیفی و آسیب های ناشی از نحوه اجرا
زهرا غفاری آبی سفلی
بررسی رابطه سبک یادگیری تلفیقی هنر و ریاضی و اثر آن بر عملکرد دانش آموزان استثنایی ابتدایی
ابوالفضل وصالی امید
مقایسه میزان استرس دانشجویان با تجربه ابتلا به بیماری کرونا و غیر ابتلا به بیماری کرونا در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
عظیم عظیمی
مدیریت بحران و کنترل آب
فائزه رشیدی
الگوهای تغذیه ای در پیشگیری از پرفشاری خون: یک مطالعه مروری
حامد نظیف - محمدرضا رضانژاد - محمد قلی پور - برات الله حسن پور - ریحانه معصومی
تبیین رابطه کیفیت خدمات با وفاداری مشتریان با نقش میانجی رضایتمندی در باشگاههای ورزشی شهر طبس
فاطمه بخشایی - سمیه صحراگرد - اکرم رضایی - نفیسه ایلخانی
ارائه روشی مبتنیبر الگوریتمهای فرا اکتشافی جهت بهبود فرآیند انتخاب ویژگیهای بهینه برای درهم سازی تصویر
محمدسعید فخیمی
طراحی کلاس وارونه و افزایش راندمان تحصیلی دانش آموزان
احمد رنجبر - فاطمه طلعتی - فیروزه دوست بین - شهربانو یوسفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0