0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین رابطه کیفیت خدمات با وفاداری مشتریان با نقش میانجی رضایتمندی در باشگاههای ورزشی شهر طبس
نویسندگان :
فاطمه بخشایی
1
سمیه صحراگرد
2
اکرم رضایی
3
نفیسه ایلخانی
4
1- دانشگاه پیام نور تهران
2- دانشگاه ازاد اسلامی بیرجند
3- دانشگاه شهید رجایی تهران
4- دانشگاه پیام نور تهران جنوب
کلمات کلیدی :
کیفیت خدمات، وفاداری مشتریان، رضایتمندی
چکیده :
باشگاهها باید به نیازهای مشتریان توجه کنند و جهت دستیابی به اهداف بازاریابی، پیوسته کیفیت خدمات را ارتقا دهند. هدف پژوهش حاضر تبیین رابطه کیفیت خدمات با وفاداری مشتریان با نقش میانجی رضایتمندی در باشگاههای ورزشی شهر طبس بود. جامعه پژوهش حاضر، کلیه مشتریان باشگاههای ورزشی شهر طبس که حداقل شش ماه سابقه فعالیت در باشگاه ورزشی مربوطه داشتند، تشکیل میدهد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نوع گردآوری داده توصیفی و همبستگی است. تعداد نمونه با توجه به جدول مورگان، 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای گردآوری دادهها از 3 پرسشنامه استاندارد، کیفیت خدمات لیو (۲۰۰۸)، پرسشنامه رضایتمندی ورزشکاران ریمر و چلادوراي (1998) و پرسشنامه وفاداری مشتری بوالحسنی (1394) استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (کالموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون) از نرمافزار spss استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتریان باشگاههای ورزشی شهر طبس و رضايتمندي آنها وجود داشت همچنين رابطه معناداری بین کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتریان باشگاههای ورزشی شهر طبس و وفاداري آنها وجود داشت. پیشنهاد میشود که با افزایش کیفیت خدمات خود در کلیه ابعادی که به آن پرداخته شد و در نظر گرفتن ویژگیهای فردی مشتریان نظیر سن، جنسیت و تعامل با کارکنان رضایتمندی مشتریان خود را افزایش دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مدیریت مدرسه محور در کارآمدی مدارس
محدثه باقری - زهرا اسبو چین
بررسی تاثیر داستان ها و شخصیت های ادبی در تربیت اخلاقی و ارتقا ارزش های انسانی
محمد مهدی حیدری
بهبود مهارتهای عمومی دانشجویان در یک پلتفرم آموزش الکترونیکی PLE
مهناز خنیفر
University Didactics as a New Approach to Coping with New Millenium Challenges in Higher Education
Saeed Ranjbar
نقش عوامل موثر در کيفيت زندگي کاری معلمان زن (مقاله مروري)
کریم عزیزی - زینب پروین - رقیه خاکپور - زهزا نعمتی
بررسی رابطه بین فلسفه های تربیتی با سبک های مدیریت کلاس (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قروه در سال تحصیلی 1401/1400)
داود غلامی - سیامک صادقی - محسن عبدالملکی
اثربخشی معلم و نقش آن در دستاوردهای دانش آموزان
مریم خادمیان قادیکلایی - نرجس لطفی قادیکلایی - زهرا قاسم زاده - علی کوپایی
طراحی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی
رقیه افشاری - سعید پور روستایی اردکانی
مدرسه شاد و با نشاط برای دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
چه زمانی باید حد را به حدهای چپ و راست بشکنیم؟
صادق قاسمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0