0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل بی نظمی وحید دانش آموز کلاس یازدهم را برطرف کنم؟
نویسندگان :
مهدی ایلان کشکولی
1
1- دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شیراز
کلمات کلیدی :
بی نظمی،اختلال،اجتماع،تربیت،دانش آموز
چکیده :
انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت.در اقدام پژوهی حاضر مبادرت به بررسی و تحلیل رفتار و... وحید دانش آموز کلاس یازدهم نموده ایم. براي انجام پژوهش از روش های مشاهده وضعیت رفتار دانش آموز، مصاحبه با دانش آموز و معلمان بقیه دروس، تجزیه و تحلیل اطلاعات، پیدا کردن راه حل هاي مناسب، به کارگیري روش هاي انتخابی و اعمال آن ها، مشاهده نتایج راه حل ها و در انتها اصلاحات لازم و ضروري در این روند ها و راهکار هاي اجرا شده، استفاده نموده ایم. نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت و سازنده ي این روش ها در کاهش بی نظمی دانش آموز و در مقابل افزایش کمی و کیفی رفتارهاي مناسب و به هنجار ایشان بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از اقدام پژوهی برای مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های گروهی
سیده بتول حسینی
ارزیایی مشارکت شهروندان در توسعه محیط زیست شهری با توجه به رویکردهای توسعه پایدار نمونه موردی: شهر فریدونکنار
شکرالله جعفری - محمدظاهر محمدی
متاورس در آموزش
علی اکبر محمدی - مریم علی زادگان - عاطفه کثیری - فاطمه رستگار تبار - سیدعلی اصغر پرستاران
فن آوری و مهارت های حرفه ای و رویکردهای نوین آموزشی معلمان ریاضی دوره متوسطه در عصرجدید
عفت شیخی
بررسی تربیت بدنی در نظام آموزش و پرورش
سیده آزاده داورپناه - سیدمجید عارفی نژاد
اعجازبیانی آیه 44سوره هود
جعفر کارگزار
پیادهسازی آموزش الکترونیک در مراکز علمی آموزشی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء
صدیقه تیرگر فاخری - سمیه بریمانی ورندی - مهدیه تیرگرفاخری - محمد غفاری مجلج
درآمدی بر کاربست فناوری آموزشی در سیستمهای تعلیم و تربیت
علیرضا طاهرنژاد
بررسی رابطه بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهرستان آمل
فاطمه علیزاده - صدیقه علی زاده - حمیدرضا علی زاده
نقش یادگیری معکوس در یادگیری مهارت اندازهگیری در درس ریاضی
رضا براری - شکوفه انصاری - مینا صائبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0