0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیادهسازی آموزش الکترونیک در مراکز علمی آموزشی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء
نویسندگان :
صدیقه تیرگر فاخری
1
سمیه بریمانی ورندی
2
مهدیه تیرگرفاخری
3
محمد غفاری مجلج
4
1- موسسه آموزش عالی هنر کمال الملک نوشهر
2- دبستان دخترانه شاهد چالوس
3- دبستان دخترانه شاهد چالوس
4- دانشگاه ازاد اسلامی واحد چالوس
کلمات کلیدی :
اینترنت اشیاء،آموزش الکترونیکی،موسسه آموزش عالی هوشمند،شبکه ارتباط موبایلی
چکیده :
یکی از زمینههای نوین در زمینه یادگیری الکترونیکی، بهره مندی از فناوری اینترنتی از اشیاء است. اینترنت اشیا شبکهای از اشیا فیزیکی است که شامل فناوریهای جاسازی شدهای هستند که برای برقراری ارتباط و حس کردن وضعیت داخلی خود یا محیط خارج خود از این حسگرها استفاده میکنند. هدف اصلي اين پژوهش بررسی و پیادهسازی آموزش الكترونيك در مراکز علمی آموزشی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء میباشد. چارچوب پیشنهادی دارای سه مرحله میباشد که در مرحله اول به جمعآوری دادهها از شرایط و وضعیت کاربر پرداخته شد بدین صورت که بر روی سنسور و آیپیهای ثابت و داینامیک تاکید میشود که سنسورهای و آیپیهای ثابت اکثرا در مکان ثابت کاربر و برخی از آنها در اینترفیسهای(تجهیزات و دستگاههای کاربر) داخل کلاسها نصب میشود. در مرحله دوم به استفاده از تکنولوژی ارتباطات شبکه سلولی برای انتقال اطلاعات بدینصورت که بایستی بدنبال تکنولوژی ارتباطی جهت ارسال دادههای جمعآوری شده توسط شبکه حسگر بیسیم WSN باشیم. در این پایاننامه از تکنولوژی 4G/5G برای ارسال دادهها بین کاربرها، اساتید و مراکز کنترل استفاده شده است. و در نهایت در مرحله سوم که ارزیابی است که به ارزیابی دقت، صحت، مصرف انرژی، میزان تاخیر در ارسال پیامها، زمان کل مصرف شده برای موقعیتیابی و تعیین موقعیت نهایی، میزان هزینه لازم برای ایجاد دادهها، انتقال آنها و تولید نتایج آنالیز یا اطلاع رسانی پیامهای ایجاد شده به کاربران میباشد پرداخته شده است. در این پایاننامه بر استفاده از شبکه ارتباطی موبایلی که نوع اینترنت اشیا میباشد جهت ایجاد ارتباطات کاربری تاکید شد و چارچوبی برای این امر طراحی گردید. نتایج شبیهسازی با نرم افزار متلب نشان داد که چارچوب پیشنهادی با ایجاد ارتباطات کاربری مبتنی بر زیرساختهای شبکههای توزیع شده موبایلی که نوعی اینترنت اشیاء میباشد دارای Precision در حدود 94% برای تحویل دادهها و با دارا بودن میزان تاخیر در ارسال بستههای قابل قبول میتواند جایگزین مناسبی برای سایر انواع روشهای ارتباطی دیگر همانند RFID در مسیرها باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثرگذاری ابعاد شخصیت بر انگیزه ی معلمان ابتدایی آموزش وپرورش نصرت آباد
محمود صیادی - رقیه جهانتیغی - مریم کیخا
بررسی آموزش مجازی (مزایا، معایب و تکنیک ها)
فاطمه فتاحیان
سیمای زن در شاهنامه
فاطمه حاجی پوراسی - حوا ابراهیمی
بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
: بررسی عوامل موثر در عدم استفاده معلمان مقطع ابتدایی شهر خدا بنده از مواد کمک آموزشی
اکرم میرمحمدی
بررسی تاثیر برنامه آموزش خودمراقبتی مرتبط با سبک زندگی برمیزان دانش و آگاهی خودمراقبتی دانش آموزان
مهرناز منتظری لمراسکی
مروری بر خودافشایی معلمان به عنوان پیش بینی کننده تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط و مشارکت آنها
محمد غفاری مجلج - عبدالکریم داودی زاده
جایگاه آموزش باز و از راه دور
کبری نوروزیان - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
بررسی تاثیر بازی های آموزشی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان پایه ششم شهرستان ساری
سیدهاتف هاشمی نسب - سمانه علیزاده زغاچالی - سلمان خلیلی - طیبه اندرواژ
بررسی محیط های یادگیری مجازی (PLE) دانش آموزان
مهناز خنیفر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0