0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بازشناسی اثربخشی مولفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر سیستم مدیریت آموزشی در ایران
نویسندگان :
شیما جامی
1
لعیا قوّتی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
2- سازمان همیاری شهرداریهای استان مازندران
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات،مدیریت آموزشی،آموزش،یادگیری
چکیده :
امروزه با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد تغییر و تحولات همه جانبه در زندگی افراد جامعه می باشیم که عرصه تعلیم و تربیت و بالاخص حوزه مدیریت آموزشی مستثنی از این امر نبوده است. مدیریت آموزشی، در بین سایر انواع مدیریت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه در راس همه مسائل جامعه باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق، جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه جامعه دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند از طرق مختلف بازده علمی مدیریت آموزشی را افزایش دهد و تأثیرات مثبت و بسزایی روی آن داشته باشد. رایانه ها و فناوری های مرتبط با پتانسیل تغییر دهنده بالقوه خود، آموزش و در پی آن نقش معلمان، اساتید و مدیران را دچار دگرگونی کرده اند. توانایی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس، نیاز به دانش کافی و مهارت در کاربست موفقیت آمیز آن دارد. مقاله حاضر ضمن تعریف فناوری اطلاعات و شناسایی مولفه ها و اهمیت آن سعی بر این موضوع دارد که اثربخشی و کاربردی که فناوری اطلاعات می تواند بر سیستم آموزشی و مدیریت آن در زمینه های مختلف تدریس، یادگیری، ابزارهای کمک آموزشی، کتابخانه های مجازی و... آن داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش مجازی - الکترونیکی (E-Learning)بر دانش آموزان در یادگیری مفاهیم
میلاد نصیروند - محمد عظیمی
شناسایی سبک های مدیریت کلاس بر اساس تجربیات دبیران آموزش و پرورش شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - خدیجه باباپوری - سعید خدابخشی
بررسی تاثیرآموزش بازی های یادگیری حرکتی بر مشکلات مهارت های حرکتی درشت کودکان سندروم داون
مریم ستار
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا
فاطمه محمدپور
نفرت از ریاضی ( مطالعه موردی دبیرستان شهید فهمیده و نورصالحی تهران منطقه چهارده ،فروغ شهادت منطقه چهارده تهران ، دبیرستان سلام منطقه چهار، دبیرستان فرزانگان ورامین و دبیرستان نمونه امیرالمومنین ورامین)
مسعود خسروتاش - مسعود قویدل - مژگان صالحی - مهدی سروش - نجمه قندالی
بررسی رابطه دانشآفرینی و کامیابی با نقش میانجی بهرهوری نیروی انسانی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
بررسی روشهای سنجش در ارزشیابی کیفی
زهرا محمدپور - مرضیه آریامنش - رضا عطایی
تحلیل محتوا کتاب هدیه آسمانی پایه پنجم ایتدایی بر اساس مدل پلورالیسم دینی جانهیک
خیرالله قابلی - رمضان جعفرپور - محمدرضا رسولی جام خانه
تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی پایهی سوم ابتدایی در دوران پساکرونا
بهاره رضوانی - حامد رحمانی
بررسی مزایا، معایب، فنون آموزش و ارزشیابی در آموزش مجازی دانشگاهیان
مریم ادیبی - فاطمه عبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0