0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی پایهی سوم ابتدایی در دوران پساکرونا
نویسندگان :
بهاره رضوانی
1
حامد رحمانی
2
1- آموزش و پرورش سقز
2- آموزش و پرورش سقز
کلمات کلیدی :
بازیهای آموزشی رایانهای،یادگیری ریاضی،پایه سوم ابتدایی،مدارس ابتدایی شهرستان سقز
چکیده :
این تحقیق به دنبال بررسی تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی پایهی سوم ابتدایی در دوران پساکرونا بود. روش پژوهش توصیفی_تحلیلی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پایهی سوم مقطع ابتدایی شهرستان سقز (برابر با 3650 نفر) بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 348 نفر به عنوان حجم نمونه مشخص شدند و روش توزیع به شیوه تصادفی در دسترس بود. برای سنجش تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی از بازیهای آموزشی رایانهای ریاضی پایهی سوم ابتدایی و آزمون معلم ساخت در پایهی سوم در فصول (الگوها، عددهای چهار رقمی، عددهای کسری، ضرب و تقسیم، محیط و مساحت، جمع و تفریق، آمار و احتمال و ضرب عددها) استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها با آزمونهای آماری رگرسیون در بستر نرمافزاری اسپیاساس بود. نتایج بیان کرد که 4/35 درصد نمرات یادگیری ریاضی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهرستان سقز ناشی از نمرات متغیر بازیهای آموزشی رایانهای میباشد. در واقع استفاده از بازیهای آموزشی رایانهای میتواند یادگیری ریاضی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهرستان سقز را به صورت مستقیم پیشبینی کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش آموزشهای تلفیقی وخلاقانه در نگرش های دانش آموزان
بهمن سعیدی پور - ندا خداداده
اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
سیده فاطمه زهرا ذبیحی - فاطمه طاهری سنگتراشانی
بررسی آموزش مجازی (مزایا، معایب و تکنیک ها)
فاطمه فتاحیان
آموزش، پژوهش ، مجازی ، دانشگاه ، مدارس
میترا صحبتی
واکاوی تجارب زیسته دانش آموزان سمپادی در راستای ویژگی های معلم ایده آل
مرضیه صادقی - تینا آقاجانی دوسالده - کوثر مسلمی
تحلیل محتوای کتاب های هدیه های آسمان دوره ابتدایی از منظر توجه به اصول و فروع دین
رضا اسکندری - سهیل علیزاده - امیرحسین آزاد - مهدی فانی
اسلام و تربیت بدنی
سیده بتول حسینی
نقش معلمان در مشارکت دانش آموزان در کلاس
صغرا شوریده - زیبا محمدی - سکینه مختاری
تدریس زیستشناسی با گیمیفیکیشن: رویکردی نوین در آموزش
مریم تقوی
اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم
اسماعیل مردانی زاده - مظفر یوسفی - مریم مردانی زاده - افسانه یوسفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0