0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش چندرسانه ای ها برنمرات ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
نویسندگان :
فریده فلاح
1
صمد ایزدی
2
محمد غلی جوادی
3
1- مازندران
2- مازندران
3- فرهنگیان
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: چندرسانه ای،نمرات درس ریاضی ، مدارس ابتدایی، پایه ی ششم، ریاضی.
چکیده :
عصر جدید عصر جهانی شدن و انفجار اطلاعات است. در این عصر، بیش از هر چیز باید بر محصول و کارکرد نظام آموزشی تاکید شود. بدون شک در نظام آموزش و پرورش رسمی هر کشوری مقطع ابتدایی از مهم ترین مقاطع تحصیلی به حساب می آید. لذا با توجه به محتوای پربار برنامه های درسی و انتخاب روش های مناسب با آنها، ایجاب می کند که وسایل و مواد آموزشی مطلوب و مورد نیاز فراهم گردد و چنان شرایطی را بوجود آورد که کیفیت و کمیت یادگیری دانش آموزان در زمینه های مختلف موفقعیت آمیز باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش چندرسانه ای ها برنمرات درس ریاضی دانش آموزان، پایه ششم ابتدایی می باشد.این پژوهش از نوع شبه آزمایشی است و جامعه ی آماری این تحقیق شامل دو کلاس از دانش آموزان پایه ی ششم از مدرسه دولتی (روش سنتی ) و مدرسه غیر انتفاعی (روش چندرسانه ای ها) که در سال تحصیلی 96-97 مشغول به تحصیل بودند تشکیل می دهند.روش تحقیق شبه آزمایشی از نوع گروه های ایستا استفاده شده است. این پژوهش بر روی نمونه ای متشکل از 60 نفر از دانش آموزان (30 نفر گروه آزمایش ) و) 30 نفر گروه کنترل) انتخاب شدند. جهت دست یابی به اهداف پژوهش روش شبه آزمایشی و پس آزمون، با گروه های آزمایشی و کنترل به کار گرفته شد.گروه آزمایش در معرض آموزش به کمک چندرسانه ای به مدت 12جلسه قرار گرفت. ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش، آزمون معلم ساخته درس ریاضی ، آزمون هوش ریون است.برای تجزیه تحلیل اطلاعات حاصل از نمرات پس آزمون درس ریاضی ازآزمون t مستقل استفاده شد.نتایج آزمون tمسقل در بررسی با توجه به این نتایج گروه آزمایش که با استفاده از برنامه های چندرسانه ای آموزش دیده بودند در مقایسه با گروه کنترل (با روش آموزش سنتی و معمول)تاثیرچندانی نداشته است یعنی تفاوت معنی داری بین آنها وجود ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر مزایا ، موانع وچالشهای فناوری اطلاعات وارتباطات درآموزش وپرورش ایران
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری
بررسی فن آوری های نوین آموزشی وتاثیر آن در حوزه یادگیری
حمیده حامی
آموزش مجازی و مزایا و معایب آن و ارائه ی تکنیک های بهبود کیفیت آموزش
فاطمه مرادی وهرانی - سارا بیات
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری کلامی دانش آموزان را با روش بازی درمانی شناختی رفتاری، در کلاس اول کاهش دهم؟
ابراهیم خطیری - سمانه فرهادیان - سیده خدیجه موسوی - آتنا فرهادیان
ارزیابی عملکرد شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از مدل تحلیل PCR وPDR
فرشید شایان - اسماعیل ملک زاده سرایی - پویان صالحی
نقد و تحلیلی بر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا
فاطمه قاسمیان بالف - مژگان جلالی کلکناری - سیده زهره ساداتی
تاثیر بازی در یادگیری ریاضی سوم ابتدائی
الناز امینی میجی اشکوری - مریم منتظری - زهرا منصور کیایی - مبینا اخشابی
بررسی کمی وکیفی محتوای جامعه شناسی پایه دهم انسانی وهویت اجتنماعی پایه دوازده ریاضی وتجربی براساس برنامه درسی ملی
شهلا سلطانی
بررسی راهبردهای یادگیری، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی براساس اهداف پیشرفت دانش آموزان
الیاس بامری - مهنوش عابدینی
بررسی میزان شیوع اضطراب امتحان و تاثیر میزان درمانگری در کاهش آن بر روی دانش آموزان پسر دبیرستانی
حسین رحیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0