0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر خودافشایی معلمان به عنوان پیش بینی کننده تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط و مشارکت آنها
نویسندگان :
محمد غفاری مجلج
1
عبدالکریم داودی زاده
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- دانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
خودافشانی،تمایل به برقراری ارتباط،مشارکت دانش آموزان
چکیده :
تمایل به برقراری ارتباط به عنوان یک پیشبینیکننده مشارکت در کلاس ثابت شده است، زیرا دانشآموزانی که تمایل به برقراری ارتباط بالا دارند، بیشتر در تعامل کلاس درس شرکت میکنند و احتمالاً آماده هستند تا در داخل و خارج کلاس درگیر هر گونه تعامل باشند. با توجه به نقش محوری معلمان در آموزش، که روش تدریس را در چارچوب و محتوا شکل می دهند و تصمیمات مربوط به آن و استراتژی را شکل می دهند، نقشی پویا در حفظ تمایل دانش آموزان برای برقراری ارتباط و مشارکت آنان دارند. پژوهش حاضر در پی بررسی نقش خودافشایی معلمان در توسعه تمایل دانشآموزان به برقراری ارتباط و مشارکت دانشآموزان است. ابتدا تعریفی از تمایل به برقراری ارتباط ارائه شده، سپس مفهوم افشای معلمان توضیح داده می شود. همچنین به تعریف تعامل و تسهیل کننده های آن اشاره شده است. در ادامه به رابطه بین فردی دانش آموزان و معلمان با توجه به نمونه هایی پرداخته می شود. در نهایت، تأثیر قابل توجه آنچه که توسط معلمان فاش شده است در تمایل دانشآموزان به برقراری ارتباط و مشارکت مورد بحث قرار میگیرد. انتظار میرود مطالعه حاضر در مورد اهمیت خودافشایی معلمان آگاهی ایجاد کند و راهبردهایی را در جهت افزایش تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط و مشارکت مؤثر آنان جهت بهبود کیفیت آموزش و یادگیری آنان ارائه دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر روش های نوین تدریس در میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه هفتم: تجربه ای عملی
سید بهنام علوی مقدم - مهدیه افراسیابی
انگیزه های استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان مقطع متوسطۀ اول به هنگام شیوع کووید 19
مهدی حقیقی - محمدرضا عباسی شایسته فر
چگونه توانستیم، رفتارهای نامطلوب از جمله دزدی باران دانش آموز پایه ی سوم ابتدایی را بهبود بخشیم؟
معصومه احمدی براورسان - طاهره احمدی براورسان
بازستانی انرژی و نشاط( ریکاوری ) معلمان خط مقدم ( دوره اول مقطع ابتدایی ) و خلق آموزش چهره به چهره پویا برای دانش آموزان همان مقطع در دوران پسا کرونا، و نقش آن در آیندهی کاری- تحصیلی دو گروه فوق
حسنیه قاضی زاده - پرویز قراگوزلی
تاثیربهداشت روانی و عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم شهرستان محمودآباد
منصور کاظمی
ضرورت آموزش سواد رسانهای در نظام آموزش و پرورش
مونا سالاری فرد - مسعود سالاریفرد - آمنه رنجبر واودره
بررسی مولفه های موثر حمایت و رفاه سازمانی کارکنان بر میزان تعادل کار و زندگی
حمیدرضا رضوی - سعید امامقلی زاده - سیدعبدالله حسینی کبریا - علی کریم نژاد
نقش مدیریت دانش در سازمان ها
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - معصومه ملک پور
سنجش اثربخشی استفاده از بازی های دیجیتال در ارتقای یادگیری
زینب سقایی
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا عسکری - فاطمه خداوندی - پریسا زارع
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0