0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارائه روش یادگیری ژرف برای تسریع تش خیص و تقسی م بندی تصاویر بیمار یهای مغزی
نویسندگان :
حمیدرضا غفاری
1
پویان صالحی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی فردوس
2- دانشکده فنی حرفه ای محمودآباد
کلمات کلیدی :
تقسیم بندی، بیماری مغزی، تشخیص زودهنگام، مجموعه داده ها
چکیده :
در سالهای اخیر با رشد فزاینده تکنولوژی و فناوریهای رایانه ای، بهره گیری از این تکنولوژیها در شناسایی تومورها افزایش یافته است. تومور مغزی یک توده غیرطبیعی در مغز است که بنا به ماهیت سلولهای تشکیل دهنده، میتواند خوشخیم یا بدخیم باشد. تشخیص زودهنگام تومورهای مغزی در افزایش احتمال بهبود با درمان و زنده ماندن بیماران نقش مهمی ایفا میکند. با وجود تلاش های متعدد و نتایج امیدوار کننده در جامعه تصویربرداری پزشکی، تقسیم بندی دقیق، تجدید پذیر و شناسایی ناهنجاری ها، هنوز هم به دلیل تنوع شکل، محل و کیفیت تصویر تومورها یک چالش و کاری سخت محسوب می شود. برخی از این روشها همچنین ممکن است ساختارهای اطراف تومور را تغییر دهند یا ممکن است توام با ورم یا نکروزیس باشند که کیفیت تصویر تومور را تغییر می دهند. روش های موجود یک کمبود بزرگ را برای تحقیق در زمینه اتوماسیون، کاربرد و دقت بالای تصاویر نشان می دهند. بنابراین، باید تقسیم بندی صحیح، به ویژه در مرز بین تومور و ورم انجام شود که در طراحی یک تومور مغزی استخراج می شود. استفاده از یادگیری ژرف با روش تقسیم بندی تصویر تومور مغزی براساس مجموعه داده است. در این روش ابتدا با استفاده از اپراتور سوبل برای تشخیص لبه ناحیه تصویر شناسایی شده سپس با استفاده از الگوریتم آستانه، برای آستانه گیری نقاط تصویر جهت لبه ها استفاده شده است. سپس با مقایسه آستانه و اپراتور سوبل، لبه های اصلی ناحیه تصویر تشخیص داده شده و با استفاده از عملیات مورفولوژی ناحیه کاندید، مشخص شده در نهایت با اعمال لبه یابی روی ناحیه کاندید با روشهای یادگیری ژرف برای تقسیم بندی خودکار نواحی موردنظر بدست می آید و آن ناحیه ای که سطح روشنایی بالاتری دارد به عنوان ناحیه تومور مغزی شناخته می شود. روشهای پیشنهادی همچنین میتواند پردازش کارآمد و ارزیابی قابل مشاهده و هدفمندی از حجم عظیمی از مجموعه داده های مبتنی بر تصویر را نسبت به روشهای دیگر ممکن سازند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مزایا و معایب آموزش مجازی در مدارس
سیده بتول حسینی - مریم دیوسالار
بررسی تعلیم و تربیت از دیدگاه پست مدرنیسم هنری ژیرو
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده - صبا قربانیان فرد
اثربخشی آموزش مهارت کنترل خشم بر کاهش اضطراب دانش آموزان در دوران کرونا
مریم حیدری
بررسی نقش سبک های تدریس و آموزش آنلاین در پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ابتدایی
پروین خزائی پول
پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان بر اساس خودتنظیمی تحصیلی و مهارت اجتماعی
علیرضا فیلی - فاطمه رفیعی بخش - فاطمه ایزدی
تأثیر محیط بر رشد کودکان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری بر اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی شهر آمل با میانجیگری
مهتاب خسروی - حنانه خسروی - محمد تقی شاهزیدی
نقش درس مطالعات اجتماعی بر یادگیری حقوق شهروندی و رشد مهارت های اجتماعی (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه ششم ناحیه 2 شهر ساری)
مریم مسلمی بورخیلی
« چگونه توانستم انگیزه دانش آموزان را برای همکاری بیشتردر کلاس مجازی با روش های خلاق و راهکارهای مناسب افزایش دهم »
فاطمه عزیزی
کاربرد کامپیوتر در آموزش و کلاس درس
مریم میرزائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0