0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش درس مطالعات اجتماعی بر یادگیری حقوق شهروندی و رشد مهارت های اجتماعی (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه ششم ناحیه 2 شهر ساری)
نویسندگان :
مریم مسلمی بورخیلی
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
درس مطالعات اجتماعی،یادگیری حقوق شهروندی،رشد مهارت های اجتماعی،دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «نقش درس مطالعات اجتماعی بر یادگیری حقوق شهروندی و رشد مهارت های اجتماعی» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصيفي از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری تمامی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 2785 نفر می باشد. تعداد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 338 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته حقوق شهروندی و پرسشنامه استاندارد مهارت های اجتماعی با پایایی به ترتیب 74/. و 81/0 بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف- اسمیرونف و تی تک نمونه ای به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد که درس مطالعات اجتماعی بر یادگیری حقوق شهروندی دانش آموزان تأثیر معناداری دارد. همچنین درس مطالعات اجتماعی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان تأثیر معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی به آموزش مسائل زیست محیطی با بررسی کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم
اعظم گلشنی - الناز خلیلی
چالش های آموزش الکترونیکی در روند آموزش عالی
مهین اسداله پور - بهمن خسروی پور - منتهی بوعذار
چگونه توانستم در ایجاد یک محیط آموزشی پویا برای هنرجویان هنرستان کاردانش حجاب زهک موفق و آن ها را به اشتغال وکارآفرینی راغب کنم؟
حمیده علی زاده - لیلا علی زاده - مهین دخت سرابندی
نظام آراستگی 5s در محیطهای آموزشی و اداری
مهسا رضائی
بررسی نقش تربیتی و هدایتگری معلم از دیدگاه اسلام
مریم شورج سمائی - هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - فاطمه فتاحیان
تعیین مدل رگرسیونی رفتار شهروندی در پیشبینی رضایت شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان ایلام
بتول مهری - رویا جعفری والی - زری حسینی - تقی درخشان فر
نفرت از ریاضی ( مطالعه موردی دبیرستان شهید فهمیده و نورصالحی تهران منطقه چهارده ،فروغ شهادت منطقه چهارده تهران ، دبیرستان سلام منطقه چهار، دبیرستان فرزانگان ورامین و دبیرستان نمونه امیرالمومنین ورامین)
مسعود خسروتاش - مسعود قویدل - مژگان صالحی - مهدی سروش - نجمه قندالی
بررسی جایگاه رویکرد پژوهش محوری در کتاب علوم پایه ششم دبستان با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون
سحر امیری رودباری
راهکارهای برطرف کردن ضعف املای دانش آموز کلاس چهارم مدرسه پسرانه شریعتی شهر زرین رود
سمیه بیگدلی
رابطه ی بین سبک های هویت، سلامت اجنماعی و خودپنداره با رفتارکمک طلبی دانشجویان
بنفشه زارعی تلوکی - فریبا سروری - مهران رئیسی چمازکتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0