0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
افزایش مشارکت دانش آموزان در اجرای طرح بوم: اقدام پژوهی
نویسندگان :
فاطمه متانی
1
مریم دوستی
2
محجوبه کریمی
3
1- مدیر دبستان فخر قائمشهر
2- دبستان شادروان محمودی
3- دبستان
کلمات کلیدی :
مدرسه روستایی،بوم،دانش آموزان دوره دوم
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، افزایش مشارکت دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در اجرای بوم ( برنامه ویژه مدارس ) است. این پژوهش کیفی با روش اقدام پژوهی انجام شد. از ابزارهای مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه، کتب و مقالات استفاده شد. با توجه به آموزش مجازی و نیمه حضوری دو سال اخیر؛ اجرای بوم، با مشکلاتی مواجه بود، اما اجرای راه حل هایی مانند رسیدگی به باغچه مدرسه، گرامیداشت مناسبت های ایرانی اسلامی، برگزاری جشن روز روستا، بازدیدهای علمی، ر اه اندازی کتابخانه آموزشگاهی در این پژوهش، مشارکت فعال دانش آموزان را در پی داشت. توانستیم با همکاری اولیا و معلمان برنامه های ویژه مدرسه را به درستی اجرا کنیم.شناخت و اراده ی دانش آموزان در حیطه مهارت آموزی مربوط به برنامه ها افزایش یافت، بنابراین مسئولیت پذیری، شوق یادگیری و تعهد دانش آموزان دوره دوم به طرز چشمگیری بهبود پیدا کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعهی شایستگیهای دانشجومعلمان فیزیک در آموزش علوم با رویکرد پدیدهمحور
سمیرا بهرامی - سمیه ثمری
تاثیر عوامل آموزشگاهی در پرورش خلاقیت و شیوه های آموزش آن به دانش آموزان
حدیثه خدمتلو
بهینه سازی حل مسئله جدول بندی زمان کلاس درس توسط الگوریتم ژنتیک و جستجوی اکتشافی : مطالعه موردی دانشگاه فنی و حرفه ای
جواد آقاجان زاده گودرزی - محمدمهدی محمدپور میر - حسن عزیزی درونکلائی - یاسر اکبری
فرایند یادگیری هدایت شده ریاضیات مبتنی بر کاوشگری
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار
"The Application of Artificial Intelligence in Solving Mathematical Problems: Revolutionizing the Approach to Mathematical Computation"
Hossin Salmani - Ghorban Ghasemi
ارزیابی تاثیر آموزش کارمندان شهرداری کلانشهر شیراز بر بهبود عملکرد آنان منطبق بر ارتباطات برخط (توسط مدل AHP)
نسرین سیمائی
نقش آموزش و پرورش در شکلگیری جامعه مطلوب
امیر صوفی نیا - محسن رحیم بیگی - زهره حسین نژاد
طراحی مدل تاثیر فناوری اطلاعات بر خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
تاثیر متغیر سن به عنوان مولفه ای هویتی بر فرایند یادگیری زبان خارجی
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
قدرت سایبری
حمزه عباسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0