0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
توسعهی شایستگیهای دانشجومعلمان فیزیک در آموزش علوم با رویکرد پدیدهمحور
نویسندگان :
سمیرا بهرامی
1
سمیه ثمری
2
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید چمران تهران
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید چمران تهران
کلمات کلیدی :
شایستگیها،دانشجومعلمان فیزیک،آموزش پدیدهمحور،آموزش علوم
چکیده :
پژوهش حاضر بهمنظور توسعهی شایستگیهای (دانش، مهارت و نگرش) دانشجومعلمان فیزیک در آموزش علوم با رویکرد پدیدهمحور انجام شد. بهمنظور دستیابی به اهدافِ پژوهش، از میان کلیهی دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در مراکز فرهنگیان و تربیتدبیرشهیدرجایی نمونهای به حجم ۱۹ نفر از دانشجومعلمان مقطع کارشناسی ارشد رشتهی فیزیک مرکز بهشتی دانشگاه فرهنگیان (ورودی ۱۴۰۰) با روش نمونهگیری در دسترس (هدفمند) انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از کاربرگی که از مقالهی «حمایت از مهارتهای دانشجومعلمان در اجرای آموزش علوم با رویکرد پدیده محور با استفاده از روالهای آموزشی که فعالیت دانشآموز را در اولویت قرار میدهد» گرفته و اعتبارسنجی شده بود و سوالات ارزشیابیِ پایان کارگاه و فرم نظرسنجی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کدگذاری استفاده شد. در مجموع میتوان گفت دانشجومعلمان در حیطهی دانشی و مهارتی عملکرد خوبی داشتند. در حیطهی نگرش، پاسخهای دانشجومعلمان در نظرسنجی بیشتر به مواردی مانند: وسعتِ دیدِ فراگیر و دیدن موضوع از نگاهِ دیگران، پرورش تفکر انتقادی و استقلال فکری، تحکیم و ثبات یادگیری، آشنایی با روش پژوهشگران و به کار بردن روش علمی در زندگی و ... پرداخته بودند که حاکی از نگرش مثبت آنها به رویکرد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
محاسبۀ حجم کره با اصول کاوالیری
زینب آقامیرزا - محمود داورزنی
الگوی رابطه ای کمال گرایی مثبت و منفی با اضطراب دانش اموزان فرزانگان1 ساری
معصومه اندی - مریم صدرآرا - آزاده خائفی
چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به خوردن صبحانه تشویق کنم؟
آمنه مهدی زاده
یادگیری زدایی و نقش آن بر تدریس نوین در نظام تعلیم و تربیت
مریم فقیه نصیری
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نوشین نقی پور ایوکی - فاطمه خادمی
تاثیر فضای مجازی بر کارآفرینی آموزشی
نادی علیزاده - سید سودابه میرانی
بررسی کتاب فارسی پایه ی اول ابتدایی در نظام آموزشی 3-3-6
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
بررسی اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد و کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول
شایسته پوراکبر فیروز - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
پرورش خلاقیت در یادگیری مبتنی بر فناوری؛ باورهای معلمان درباره خلاقیت مبتنی بر فناوری
مریم حسن زاده - زینب صفائیان - فاطمه محمدجان نتاج - زهرا قاسم زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0