0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فرایند یادگیری هدایت شده ریاضیات مبتنی بر کاوشگری
نویسندگان :
اکرم خسروگردی
1
منصوره حسنی سبزوار
2
1- آموزش و پرورش
2- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
ریاضیات، فرایندمحور، یادگیری فعال، مشارکت تیمی.
چکیده :
برای مشارکت، ایجاد اشتیاق و انگیزه و بهبود آموزش دانش آموزان، به ویژه در زمینه ریاضیات، روش های متنوعی وجود دارد. مربیان باید برای بهبود یادگیری دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، ویژگی های محیط یادگیری کلاس درس را در نظر گرفته و با تأکید بر نگرش ها و مهارت ها، برنامه ریزی کنند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که وقتی دانش آموزان فعالانه برای درک مفاهیم مشغول به کار هستند بهتر می آموزند. آموزش مبتنی بر فرآیند(POGIL) یک فلسفه آموزشی است که بر اساس آن دانش آموزان در تیم هایی که فعالیت های ویژه ای را دنبال می کنند، از چرخه یادگیری پیروی می کنند. پژوهش حاضر ابتدا، پیشینه مربوط به یادگیری مؤثر در این زمینه را مرور می کند. سپس برخی ویژگی های اجرای کارآمد آن را توصیف می کند و در پایان نمونه ای از چگونگی طراحی فعالیت دانش آموزمحور مبتنی بر فرایند و همچنین تجربه ای موفق در دو کلاس درس پایه هفتم شهرستان های شاهرود و بابلسر را در زمینه ریاضیات مدرسه ای معرفی می کند. نتایج حاصل از این تجربه افزایش 20 درصدی سطح میانگین نمرات آزمون نسبت به دو کلاس دیگر که به شیوه متداول تدریس شده بود، را نشان داده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب فارسی ششم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
سیده مریم موسوی
تأثیر مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و انعطاف پذیری شناختی اساتید بر خلاقیت نوآورانه با نقش میانجی هوش تجاری
سید قاسم علوی
مدیریت منابع انسانی وآسیب شناسی قوانین و مقررات تامین و توزیع نیروی انسانی (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهرستان اردستان)
مریم امامی
نقش آموزش در بحران آب
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
مقایسه میزان استرس دانشجویان با تجربه ابتلا به بیماری کرونا و غیر ابتلا به بیماری کرونا در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
عظیم عظیمی
نقش نرم افزارها و چندرسانه ای ها بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم در درس ریاضی
خدیجه تیرگان - زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
بررسی ویژگی ها و شایستگی های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی
نگین توماج - عبدالاحد باج - سارا خندان
مدل رگرسیونی فناوری اطلاعات و دانشآفرینی در ورزش با نقش میانجی رفتار شهروندی در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام
فاطمه بابایی - جواد صفری - محمدعلی دادگر
مرکز ثقل و کاربردهای آن
محمود داورزنی - حسین عباسی - علی قانع صمدی
فناوری واقعیتافزوده گامی درجهت بهبود یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسهای
فرشته فتحی - محمد جواد اسلام پور - مهدیه اجدادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0