0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر فضای مثال بر مهارت طرح مساله و ارزشیابی درس ریاضی
نویسندگان :
احمد واشقانی فراهانی
1
آوا هداوند
2
1- دانشگاه بیرجند
2- سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی: مثال آموزشی، فضای مثال، طرح مساله، ارزشیابی
چکیده :
یادگیری تثبیت شده یک مفهوم، مبتنی بر امکان دستیابی به مثال های بیشتر، کشف ارتباطات بین آنها و ساخت مثال های متنوع از آن مفهوم است. از این رو فضاهای مثال از عناصر موثر در توانمندی فراگیران هستند. در یک رویکرد تلفیقی، تولید مثال و طرح مساله از یک مفهوم، با تاثیر بر یکدیگر می توانند به عنوان یک ابزار کارآمد، بسیاری از موانع درک فراگیران را آشکار ساخته و آموزشگران را در شناخت بد فهمی ها و منشاء آنها یاری دهند. در این مقاله به بررسی تاثیر تولید مثال و طرح مساله بر کیفیت یادگیری مفاهیم ریاضی می پردازیم. این امر از طریق بررسی مبانی نظری و تحقیقات انجام شده و همچنین یک تحقیق تجربی با یک گروه 45 نفره از فراگیران که در یک مفهوم خاص ریاضی مورد ارزیابی قرار گرفتند، انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد عملکرد ریاضی فراگیرانی که فضای مثال ساختار یافته تری دارند، نسبت به بقیه بهتر است و این گونه افراد مساله های بهتری از موضوع خواسته شده طرح می کنند. این موضوع همگام با تحقیقات قبلی و بیانگر تاثیر مستقیم و قابل توجه فضای مثال بر مهارت طرح مساله و کیفیت یادگیری در آموزش ریاضی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه کتابداری حقوقی و مدیریت دانش در کتابخانه ها
مجید شیرزاد - مریم مهدوی - رضاعلی حسین زاده
اثر مهارتهای ارتباطی بر اوقات فراغت فعال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
زینب نعمتپور کرانی - شیوا آزاد فدا - علی اصغر درودیان
رابطه بین خلاقیت و کارآفرینی با رویکرد تولیدی در هنرستانهای فنی و حرفهای: مرور سیستماتیک
زینب امینی
فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد اقتصادی
فاطمه محمدی هچرودی
مقایسه سازگاری اجتماعی، پرخاشگری و انزوا طلبی در اعتیاد به بازی های رایانه ای :مورد مطالعه: دانش آموزان(معتاد به بازی های رایانه ای وعادی)دوره ابتدایی ناحیه2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - سوده تقی زاده - فاطمه قربانی - مهدی دهقان
نقش حکمرانی هوشمند در آموزش شهر هوشمند
مهدی بهجتی اردکانی - شهرزاد قاسمی - محمدجواد عبدعاصی
بررسی رابطه شیوه های حل مسئله خلاق و سبک های شناختی با میانجیگری توجه
مریم مرادبیگی - محبوبه عبادی
بهبود و ارتقاء یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم، با استفاده از راهکارهای خلاقانه وکنترل استرس
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
بررسی تعداد عناصر مشاهده پذیر در متن درس دوم فارسی پایه چهارم (کوچ پرستو ها) و مقایسه با متن درس اول
علیرضا سلطانی نظیر - رباب توپا اسفندیاری
نقد و تحلیلی بر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا
فاطمه قاسمیان بالف - مژگان جلالی کلکناری - سیده زهره ساداتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0