0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بهبود و ارتقاء یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم، با استفاده از راهکارهای خلاقانه وکنترل استرس
نویسندگان :
لیلا قاسمی شورابی
1
سمیه سیفی
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
ریاضی،استرس،یادگیری،دانش آموز
چکیده :
بعد از بحران ناخوشایند همه گیری ویروس کرونا، ما با شرایط خاص و پیش بینی نشده مواجه شدیم که می توان گفت تقریبا هیچگونه تجربه ای در برخورد با آن نداشته ایم. دانش آموزان در حالی که سال های اول ورود به دبستان بخاطر شرایط کرونایی آموزش حضوری نبوده، به یکباره وارد کلاس دوم و سوم شده اند.معلم عملا تجربه چندانی در مواجهه با زیست بوم جدید را نداشته، منابع آموزشی زیادی هم در دسترس نداشته و برای چنین وضعیتی نه آموزشی دیده، نه آموزش چندانی در دسترس می باشد نه تجربه و درک زیادی از وضعیت موجود دارد. موضوع استرس دانش آموزان حین آموزش و ارزشیابی به خصوص درس ریاضی در کلاس موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های فراوانی انجام پذیرفت. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس معلم، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و استرس شده بودند و از خود مقاومت نشان می دادند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانستند انجام دهند. اينجانبان لیلا قاسمی شورابی و سمیه سیفی حدود ده سال تجربه ی مفید در آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان داشته و با لطف خدا حدود 5 سال به عنوان آموزگار رسمی در مدارس شهرستان قائم شهر مشغول فعالیت هستیم. در اقدام پژوهي حاضر با هدف شناسایی راهكارهاي چگونگي ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس سوم ابتدایی و روش های خلاق برای کاهش استرس در آموزش و ارزشیابی درس ریاضیات دانش آموزان این پایه و حل آسان مسائل این درس را مورد بررسي قرار داده ایم. تحقیق حاضر از نوع پژوهش در عمل و با توجه به اطلاعاتی که در کتاب ها، تحقیقات در این زمینه، استفاده از تجارب و اطلاعات صاحب نظران و تجربیات شخصی ما بود با هدف تقویت و ارتقا خلاقیت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با استفاده از فعالیت های هنری و روش های نوین تدریس، در سال تحصیلی 1401-1400 ارائه شد. اميد است پژوهش مذكور بتواند در جهت پيشبرد اهداف آموزشي مورد قبول واقع شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش سبک های تدریس و آموزش آنلاین در پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ابتدایی
پروین خزائی پول
بررسی کارآفرینی و نقش مدیریت در کارآفرینی
جعفر عسگری - مصطفی شیبانی
درآمدی بر ضرورتهای یاددهی مهارت حل مساله در مدارس
علیرضا طاهرنژاد
بررسی تاثیر نقش یادگیری خودراهبر بر سرزندگی تحصیلی و هیجان تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه ی شهرستان زاوه
فاطمه خزائی زوزنی
تاثیر تکلیف شب در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی از دیدگاه معلمان
سمیه رحمت پسند - حکیمه سیفی - خدیجه مددی - فریبا عباسی فرد
فناوری های آموزشی در علوم تجربی دوره ابتدایی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
مقایسه آموزش و پرورش ایران با ژاپن و آلمان
مرتضی خیرآبادی - مجید الیاسی کلهودشتی - مهدیه ادبی فیروزجایی - علی میرزایی
رابطه ویژگیهای شخصیت با سبکهای هویت دانشآموزان
پروین قنبرلو
مقایسه میزان شادکامی وسازگاری اجتماعی مادران دانش آموزان دیرآموز وعادی
طاهره سلطانی لرکانی - لیلا جهاندارلاشکی
چالش ها و فرصت های آموزش الکترونیکی در عصر بحران کووید19
فهیمه رضایی - سیده خدیجه موسوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0