0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تعداد عناصر مشاهده پذیر در متن درس دوم فارسی پایه چهارم (کوچ پرستو ها) و مقایسه با متن درس اول
نویسندگان :
علیرضا سلطانی نظیر
1
رباب توپا اسفندیاری
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،فارسی،پایه چهارم،عناصر مشاهده پذیر
چکیده :
با توجه به عینی بودن فرایند شناختی در کودکان هدف از انجام این پژوهش بررسی عناصر طبیعی مشاهده پذیر در متن درس دوم فارسی چهارم ( کوچ پرستو ها ) و مقایسه آن با متن درس اول بود. روش پژوهش تحلیل محتوا بود. ابتدا امر تعداد کل کلمات این درس محاسبه شد و سپس عناصر مشاهده پذیر در این درس بررسی شد و جدول مربوط به آن ترسیم شد که در آن درصد فراوانی این نوع کلمات مشخص شد. سپس با متن درس اول مقایسه شد. نتایج به دست آمده نشان دهنده این بود که درصد فراوانی این نوع کلمات در درس دوم در مقایسه با درس اول کمتر بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش آموزش و پرورش در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان ابتدایی
بهناز شیخ عباسی فیروزکلا - سید یوسف ساداتی پایین رودپشتی - راحله آقا بابایی پور
واکاوی و تبیین جایگاه علم عدد در جهان هستی از منظر و آراء اخوان الصفاء
رمضان مهدوی آزاد بنی - امیر شیخی
احسان، مسقط ضمان قهری
سیمین امینی زارع
جایگاه تعلیم و تربیت دینی در آموزش و پرورش؛ اصول، چالش ها و راهکارهای عملی
سیده محترم محسنی - نجمه رجبی بیجاربنه - سمانه امیری - هایده باقری - فوزیه کاکولاریمی
نقش مدیریت دانش و خلاقیت در تدریس بر یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی
مصیب زنگنه
استفاده از اقدام پژوهی در بررسی محدودیت ها و راهکارهای اجرای مطلوب نکو داشت ایام الله، مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی در مدارس
سیده بتول حسینی
چگونه بد فهمی های ریاضی را به حداقل برسانیم؟
محمد هادی رستمی
ارایه یک فضای مثال ساختاریافته در آموزش رسم توابع جزءصحیح جهت ارتقاء طرح مسأله دانش آموزان
مرضیه سعید - عبدالرحمن شهیدزاده
کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه اتابکی - مهدی محمودی
بازی ، کاتالیزگر زنگ علوم و ریاضی
الناز خلیلی اولم - نادره حمیدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0