0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
محدودیت های تولید محتوای الکترونیکی در درس ریاضی
نویسندگان :
مریم بینش
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
معلمان، ریاضی، تولیدمحتوا
چکیده :
ریاضی یکی از مهم ترین موضوع های درسی در جامعه مدرن است، اما تدریس خوب آن بسیار مشکل است. حرفه معلمی، دارای ویژگی های خاصی از جمله پیچیدگی ، ناپایداری ، منحصر به فردبودن و تضاد ارزش ها است و به همین دلیل تمام مسائل آن، عادی و قابل پیش بینی نیستند. به این ترتیب معلم به عنوان کارورز حرفه ای، باید با «بازتاب در عمل » و «بازتاب بر عمل » تدریس خویش، جهت رفع مشکل و بهبود اوضاع تدریس بکوشد و فرصت یابد تا نظریه های عملی خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد. در تحقیقی نشان داده شد که در دروس پایه و بنیادی ریاضی، دانش آموزان در سطوح مهارتی مختلفی قرار داشتند و آموزش، فقط از طریق سخنرانی، جوابگو نبود و تحقیقات نشان داد در یک کلاس بزرگ ریاضی با روش سخنرانی، تنها 20 درصد از دانش آموزان به طور واقعی از کلاس بهره میبرند. در این پژوهش سعی بر آن شد تا اهمیت استفاده از تکنولوژی در آموزش ریاضی بررسی شده و سپس موانع پیش روی معلمان برای بهره مندی از تکنولوژی در کلاس درس شرح داده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزشیابی صحیح در ریاضیات فرصتی مناسب برای آموزش ریاضی
علی توسلی - نگین صادقی
بررسی رابطه بین ارزشیابی مستمر با موفقیت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
مهسا غلامحسین زاده - سحر کاوه
اثربخشی آموزش فرزند پروری ذهن آگاهانه بر اضطراب جدایی دانش آموزان
زهرا جعفری
بررسی و تبیین کارکردهای فضای مجازی در تربیت غیر رسمی دانش اموزان
مجتبی ابراهیمی - امیر حسین هراتی خالص - علیرضا راشکی قلعه نو
نقش دوره های آموزش ضمن خدمت آموزش وپرورش در تأمین نیروی انسانی متخصص
سیده کلثوم هاشمی منش
نقش شادی در سلامت روان
خدیجه موسوی
نقش شبکه های اجتماعی در جریان دانش بین دانشگاه و صنعت
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد
چگونه توانستم علاقه دانش آموزان بی انگیزه مدرسه بعثت رانسبت به درس تربیت بدنی با استفاده از مشارکت مدیر مدرسه و والدین در دوران آموزش مجازی افزایش دهم؟
ملیحه فاضل
بررسی و تحلیل آموزش حضوری و غیرحضوری
آزاده گلین شریف دینی - سحر ربیعی - عذرا پورمحبوب
جریانشناسی شعر معاصر در کتابهای فارسی متوسطه دوم
محمدرضا عبداللهی نادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0