0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر استفاده از یادگیری معکوس بر مهارتهای حل مسئله درس ریاضی
نویسندگان :
رضا براری
1
سید رضا هاشمی تروجنی
2
سودابه نوروزی خلیلی
3
1- آموزش و پرورش بابل - دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی بابل
2- آموزش و پرورش شهرستان بهشهر
3- آموزش و پرورش شهرستان بهشهر
کلمات کلیدی :
یادگیری معکوس، ریاضی، ابتدایی، حل مسئله
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی تاثیر استفاده از یادگیری معکوس بر یادگیری مهارتهای حل مسئله درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم پسر کلاردشت که با روش آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر کلاردشت در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 327 نفر ميباشد؛ که با بهره گیری از نوع پژوهش تعداد 30 نفر به عـنوان جامـعه نمونه و به روش نمونه گیری دردسترس برگزیده شدند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون مهارت حل مسئله که بر اساس اهداف درسی که در کتاب راهنمای تدریس ریاضی ششم منتشر شده، تدوین شده و روایی آن مورد تأیید متخصصین قرار گرفت؛ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی و مشخصاً از آزمون t مستقل استفاده گردید. یافته ها حاکی از اثربخش بودن استفاده از یادگیری معکوس بر یادگیری مهارت حل مسئله به میزان [14/0] ضریب اتا دانش آموزان پایه ششم پسر کلاردشت تأثیر دارد. و در پایان استفاده از روش های تدریس اجتماعی در راستای ادامه فرایند یادگیری معکوس و بحث در کلاس پیشنهاد می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سیاست های توسعه شهری با نقش آفرینی آموزش و پرورش در زمینه شهر سالم
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی
نقد و بررسی کارکردهای اقتصادی دوره های آموزش پیش دبستانی، دبستان، متوسطه و آموزش عالی
هادی کازرونی شامیری - اسفندیار دشمن زیاری
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر افزایش فعالیت گروهی دانش آموزان ابتدایی
نعیمه اولیایی
کنترل توان در توربین های سرعت متغیر با کنترل کننده های کلاسیک بهبود یافته به کمک الگوریتم پرندگان
حسین اصغرپورعلمداری - حسن زارع - علی محمدی
تحلیل تجربیات کارورزی در مدارس ابتدایی قائمشهر
مهدیه حسن زاده کوچو
بررسی تربیت بدنی در نظام آموزش و پرورش
سیده آزاده داورپناه - سیدمجید عارفی نژاد
تمهیدات معمارانه در طراحی فضای آموزشی معلولین با رویکرد منظر شفابخش
مبینا روحی
رابطه آموزش و پژوهش در مدرسه
مهوش دلفان آذر
بکارگیری ساختار مدارس هوشمند برای آموزش آنلاین هنرستانهای فنی و حرفه ای در دوران تعطیلی اضطراری کوئید - 19
محمد علی چاووشیان
چگونگی رابطه معلم و دانش آموز براساس شیوههای مدیریت
سیدمحمدحسین موسوی نژاد کاسگری - صالح مرتضی زاده آرایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0