0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه آموزش و پژوهش در مدرسه
نویسندگان :
مهوش دلفان آذر
1
1- دانشگاه فرهنگیان نوشهر
کلمات کلیدی :
آموزش،پژوهش،مدارس،کیفیت یادگیری،ارتقای آموزشی
چکیده :
این مقاله به بررسی رابطه میان آموزش و پژوهش در مدارس میپردازد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و بهمنظور شناسایی نحوه تعامل میان فرآیندهای آموزشی و پژوهشی در مدارس و تأثیر آن بر ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری صورت گرفته است. دادهها از طریق پرسشنامه و مصاحبه با معلمان و مدیران مدارس جمعآوری شدهاند. نتایج تحقیق نشان میدهند که آموزش و پژوهش میتوانند بهطور متقابل یکدیگر را تقویت کنند و در صورتی که شرایط لازم برای ادغام این دو فرآیند فراهم شود، میتوان به ارتقای کیفیت علمی و اجتماعی دانشآموزان دست یافت. در این راستا، پیشنهاداتی برای بهبود روشهای آموزشی و پژوهشی در مدارس ارائه میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های سواد مالی و اقتصادی
حسین عباسی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی براساس مولفه های هویت فرهنگی
نیما جمشیدی کمرودی - امیرحسین سلطانی فلاح - زهرا پورشعبان کشکانی
تحلیل محتوای کتب درسی جغرافیا بر اساس سطوح طبقهبندی سولو
فاطمه نعمت زاده قراخیل
نقش آموزش سفالگری و نقاشی در تقویت مهارت پردازش اطلاعات بینایی دانشآموزان ابتدایی
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
درک نقش فناوری های دیجیتال در آموزش: مروری
زهرا قاسم زاده - فرشته آقاجانی - سعید محسنی پور - زینب طیبی
مزایا ومعایب آموزش مجازی در دوران کرونا
نسرین سادات میرقادری - ناصر عباسی
The Effects of Using Animated Situational Comedy on Students Learning Grammar.
Seyede Khadije Mohseni Alhashem
نقش روانشناس در مدارس در عصر دیجیتال
مهشید محمدنبی - مسعود احمدی
نقش گروه های آموزشی در توانمند سازی حرفه ای معلمان
مریم حسین پور
بهبود امنیت و کارایی شبکههای حسگر بیسیم (WSN) با استفاده از الگوریتم سنجاب
حسین محرر درخشنده - مرتضی غضنفری - پویان صالحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0