0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاریخچه ی آموزش و پرورش فراگیر در جهان
نویسندگان :
زهرا منصورسمائی
1
سمیرا طارمی
2
1- آموزگار آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش تهران
کلمات کلیدی :
تاریخچه،آموزش و پرورش،فراگیر،جهان
چکیده :
آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه یکی از چالشهای اساسی در جوامع مدرن است. این کودکان به دلیل تفاوتهای فردی، نیازمند برنامههای آموزشی متفاوت و عادلانه هستند. هدف این پژوهش بررسی تاریخچه آموزش و پرورش فراگیر و تحلیل توسعه آن در جهان است. این مطالعه با رویکرد تحلیلی و مروری به بررسی منابع مرتبط پرداخته است. نتایج نشان میدهد که اجرای آموزش فراگیر در جوامع مختلف، تأثیرات مثبتی بر بهبود عملکرد تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان با نیازهای ویژه داشته است. این تحقیق اهمیت آموزش فراگیر را بهعنوان رویکردی جامع برای ایجاد عدالت آموزشی برجسته میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر برنامه ریزی درسی بازی محور بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی
ژاله سمیعی - ندا اسماعیلی
بررسی ارتباط آموزههای دینی، سبکِ هویت و شادکامی در دانشآموزان متوسطۀ دوم شهرستان گرگان
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
راهبردهای خودتنظیمی در محیط آموزشی برخط: تاثیر خودتنظیمی بر خاطرسپاری کوتاه مدت دانش واژگان زبان آموزان ایرانی
محمد جواد بهرامی - ندا فاتحی راد - مسعود تاج الدینی - پیمان سیف الدینی
رابطه لوازم کمک آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم ، مدرسه سعادت شهرستان چهاردانگه،سال تحصیلی ۱۴۰۲
مرتضی قاسمی اقدمی - فاطمه شرفبیانی - سحر قهرمانی - زهرا قدیمی
معایب آموزش الکترونیکی و راهکارهای بهبود آن
عباس حیدری
آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان در مدرسه
کوثر رضایی
دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانس آموزان و دانشجویان ایرانی
علی قاسمی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را با مسائل اخلاقی و تربیتی آشنا سازم
زهرا غفاری آبی سفلی
کاربردهای فناوری متاورس در آموزش ابتدایی
ائمه صادق کوهستانی - مریم نظری
چالش ها ، مزایا و آگاهی معلمین از هوش مصنوعی در راستای آموزش مفاهیم ریاضی
رقیه درویشی - فاطمه نصیری - حمیده رحیمی کیاسری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0