0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی مبانی نظری و پژوهشی تعامل بین دانش آموز - معلم - محتوا در آموزش غنی شده بهوسیله شبکههای اجتماعی
نویسندگان :
رضا پاشا
1
علی توکلی
2
قاسم پاشایی
3
زهرا جمالی
4
1- علامه طباطبائی تهران
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تعامل، آموزش غنی شده، شبکههای اجتماعی
چکیده :
با استفاده از شبکههای مجازی، دانش آموزان و معلمان میتوانند حوزهی یادگیری را به بیرون از مدرسه و محدودهی کلاس درس وسعت دهند و با یکدیگر به تعامل و تبادل اطلاعات بپردازند (زارعی زوارکی، ۱۳۹۴). شبکههای اجتماعی توانستند ظرف مدت دو تا سه سال به پذیرش جهانی برسند (لی و وینزنرید، ۲۰۰۹، ترجمه زارعی زوارکی، جنگی زهی شستان، اللهی و مرادی مخلص، ۱۳۹۵). حضور در فضای مجازی شبکههای اجتماعی بنا بر ویژگیها، امکانات و کارکردهای خاص این فضا و با عنایت به وضعیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی جوانان، تأثیرات عمیقی بر جنبههای مختلف هویت و به تبع آن، سبک زندگی کاربران ایرانی به ویژه دانش آموزان میگذارد. در این راستا این تحقیق با هدف بررسی مبانی نظری و پژوهشی تعامل بین دانش آموز - معلم - محتوا در آموزش غنی شده بهوسیله شبکههای اجتماعی و آشنا شدن با تعامل معلم، محتوا، دانش آموز، آشنا شدن با آموزش غنی شده و آشنا شدن با شبکههای اجتماعی و همچنین بررسی تحقیقات انجام شده در این حوزه پرداخته است. روش پژوهش در این تحقیق کیفی و به صورت توصیفی - تحلیلی انجام شده است و از نظرات متخصصین تعامل اجتماعی، متخصصین شبکههای اجتماعی استفاده شده است. ابزار پژوهش چک لیست محقق ساخته و از نظرات متخصصین تعامل اجتماعی، متخصصین شبکههای اجتماعی و متخصصین آموزش و یادگیری اطلاعات سطوح تعامل در آموزش مجازی به وسیله شبکههای اجتماعی جمع آوری خواهد شد. همچنین جهت گردآوری اطلاعات از موتورهای جستجوگر و پایگاه دادههای معتبر ازجمله Magiran، Noormags، Scientific Information Database، Science Direct Google Scholar و مطالعات کتابخانهای در کتب و مقالات علمی منتشر شده، استفاده شده است. در ادامه در این پژوهش مبانی نظری و پژوهشی زیر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است: اینترنت و تاریخجه آن، انواع وب، یادگیری الکترونیکی و ویژگی های آن، شبکه های اجتماعی، اطلاعاتی و ارتباطی به همراه انواع و کاربردهای آن ها، تهدید ها و فرصت ها، تعامل در محیط های یادگیری در سطوح مختلف، غنی سازی محتوا و در پایان بررسی برخی از پژوهش های انجام شده در این حوزه می پردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تطبیقی ناخودآگاه در روانشناسی جان لاکان و کارل گوستاو یونگ
امیر فیاض - عادل شمشیریان - رویا رجب زاده
چگونه توانستم اختلال لکنت زبان دانشآموز پایه اول ابتدایی مدرسه زنده یاد اکبری چالوس را برطرف کنم؟
سیده فاطمه حسینی نسب - هانیه جعفرنیا صومعه سرایی
کاهش میزان ترک تحصیل دانش آموزان روستایی در زمان شیوع بیماری کرونا
مهناز خنیفر
آموزش عملی: نقش رویکردهای پروژه محور در پرورش خلاقیت در کلاس های ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
مریم عقیلی - فاطمه صادقی
ارائه الگوریتم نهان نگاری در تصاویر بر اساس کدگذاری بلوک
مرتضی غضنفری - پویان صالحی - اسماعیل ملک زاده سرایی
آموزش، پژوهش ، مجازی ، دانشگاه ، مدارس
میترا صحبتی
تاثیر هویت سازمانی بر موفقیت در کار (مورد مطالعه: بخشداری های غرب مازندران)
مهدی صادق کوهستانی
بررسی و اهمیت نقش زبان فارسی به عنوان زبان مشترک ایرانیان در انسجام و یکپارچگی
جواد خرمی رفنی
نقش فناوری اطلاعات و ابزارهای این حوزه در افزایش یادگیری و آموزش در دانش آموزان
طاهره رییسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0