0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تطبیقی ناخودآگاه در روانشناسی جان لاکان و کارل گوستاو یونگ
نویسندگان :
امیر فیاض
1
عادل شمشیریان
2
رویا رجب زاده
3
1- موسسه آموزش عالی فردوس مشهد
2- دانشگاه آزاد بجنورد
3- آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ساری
کلمات کلیدی :
ناخودآگاه، روانشناسی، جان لاکان، کارل گوستاو یونگ.
چکیده :
جان کالان ضمیر ناخودآگاه را با زبان مقایسه کرده وآن را مجموعه اي از دال هايي مي داند كه قواعد حاكم بر زبان استعاره و مجازمی داند، که فعاليت هاي ضمير ناخودآگاه را نيز در برمی گیرند. درنتیجه برای لاکان، مراحل شکل گیری ناخودآگاه در چند سال نخست زندگی فرد بر مبنای پیدایش تدریجی سه امر واقع، امر نمادین، امر خیالی،استوار است که نیاز به کشف رمز دارد. کارل گوستاو یونگ ناخودآگاه فردی و جمعی را دروني ترين و مرموزترين بخش روان می داند. ناخودآگاه از منبع كاملاً ناشناخته اي منشأ مي گيرد. که آن را کهن الگو می نامد، منبعي كه نمي توان آن را به تجارب شخصي نسبت داد. ويژگي اين محتويات مختص به ذهن يا شخص به خصوصي نيست، درنتیجه ناخودآگاه جمعی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطهی هوش معنوی و خودکنترلی معلمان مقطع دبیرستان استان زنجان
فرشید خدرلو
انگیزش در آموزش ریاضی
نادره حمیدی - مرضیه حسن پور - فاطمه طالب پور آقاملکی
محیط زیست و حمایت از آن از دیدگاه قرآن و روایات اسلامی
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
بررسی ارتباط بین تعلیم وتربیت وفضای مجازی
محمدرضا مختاری فاتح
اثربخشی بازی درمانی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوم ابتدایی مبتلا به اختلال خواندن در شهرستان چالوس
ائمه صادق کوهستانی
بررسی میزان شایستگی مدیران و ارتباط آن با توانمندیهای حرفهای دبیران دوره متوسطه اول استان مازندران در سال تحصیلی 97-1396
عباس صادقی - حامد عباسی
اثربخشی آموزش مهارت های برقراری ارتباط موثر و خودآگاهی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
هنگامه کتال
بررسی رابطه شادکامی با مولفه های سلامت عمومی والدین کودکان کم توان ذهنی
سیده هما حسینی
روشهای آموزش مهارتهای اجتماعی، زندگی و ارتباطی به دانشآموزان
آرمین خزائی
بررسی تاثیر شایستگی های فنی رهبران بر نوآوری و یادگیری کارکنان مدارس ابتدایی شهرستان آمل
لیلا رضایی - کبری رضایی - خدیجه ابراهیمی نیاک - وجیهه نیکو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0