0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
مریم عقیلی
1
فاطمه صادقی
2
1- آموزش و پرورش چالوس / دانشگاه آزاد چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
شایستگی حرفه ای،درگیری شغلی،معلم،مقطع ابتدایی
چکیده :
درگیری شغلی به میزان دلبستگی روانی فرد به شغل خود اطلاق می شود و کارکنان با درگیری شغلی بالا به شغلشان اهمیت بیشتری داده و عملکرد مطلوبتری دارند. هدف مطالعه حاضر، تعیین رابطه شایستگی حرفهای و درگیری شغلی در معلمان مقطع ابتدایی بود. مواد و روشها: این مطالعه توصیفی تحلیلی به صورت مقطعی بر روی251 معلمان (180 مرد و 71 زن ) انجام گرفت. دادهها با استفاده از پرسشنامه درگیری شغلی کانونگو (۱۹۸۲) و پرسشنامه شایستگی حرفهای جمع آوری و در نرمافزار 21 Spss با آزمونهای آماری رگرسیون، پیرسون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. سطح معناداری 05/0 در نظر گرفته شد. یافتهها: یافتهها نشان داد که اکثریت جنسیت مرد (7/71 درصد)، تحصیل کردهی تربیت معلم (9/64 درصد )، تحصیلات کارشناسی(7/67 درصد) و سابقه کاری6 تا10سال (49درصد) تشکیل داد. میانگین نمرات درگیری شغلی (38.42±9.71) و شایستگی حرفهای (79.03±12.25) است. نتیجهگیری: با توجه به نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شایستگی حرفهای و درگیری شغلی (140/0 r=) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل اثر گذار بر تحقق عدالت آموزشی در ایران
سیمین مولائی
بررسی رابطه فنون مقاله نویسی با مهارتهای سواد اطلاعاتی (مورد مطالعه: دانشجویان کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه سمنان)
محمد زمانی - سید علی اصغر رضوی
بهینه سازی چند منظوره در سیستم های کارگزاری ابری جهت اینترنت اشیاء
حسن سعیدی
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
رحیم شبانی
بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - الهام علیزاده - سیده فاطمه باقری
مزایا و چالشهای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
شناسایی جایگاه مولفه های آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
پری عزیزی - فوزیه فتحعلی پور - مریم خانی
چگونه توانستم استرس کرونایی دختر کلاس سومم را کاهش دهم؟
طاهره امانی حقانی
تعیین ارتباط عمودی کتاب های ریاضی پایه های دوم الی ششم دوره ی ابتدایی بر اساس شاخص های توالی و تداوم
آزاده میرچی - حسینعلی تقی پور
تأثیر معلمین و محیط مدرسه در ارتقاء و توسعه سلامت اخلاقی و روانی دانش آموزان
معصومه صالحی میر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0