0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اصول و استاندارد اعداد و عملیات برای دانش آموزان پایه نهم تا دوازدهم
نویسندگان :
مریم عبدالملکی
1
فرزانه فروزانفر
2
الهام نجفی زاده
3
ارینب عبدالملکی
4
فاطمه عبدالملکی
5
1- دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی، آموزش و پرورش استان کردستان
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
3- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
4- اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان
5- اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه
کلمات کلیدی :
ریاضیات مدرسه ای،برنامه درسی،ریاضیات متوسطه،اعداد و عملیات
چکیده :
فراهم نمودن پایه قوی در ریاضیات برای دانش آموزان در دوران تحصیلات دارای اهمیت خاصی است. و این برآورده نمی شود مگر با تدوین برنامه درسی که بر اساس اصول و استاندارد های ریاضیات مدرسه ای باشد . به طور معمول، این برنامه درسی است که تعیینکننده محتوای موضوعاتی میباشد که تدریس میشود. تا کنون استاندارهای ریاضیات مدرسه ای در کشور ما ایران تدوین نشده است و این نقص بزرگ آموزش و پرورش ماست که آثار زیان بار آن در تالیف کتبدبيرستان مشهود است. اگر محتوای ریاضیات مدرسه ای استاندارد، وجود داشته باشد، آنگاه مشخص خواهد بود که در هر پایه تحصیلی چه موضوعاتی و تا چه اندازه ای از هر موضوع باید آموزش داده شود و چگونه و با چه روشی و توسط چه کسی، تجلی برنامهدرسی، در قالب کتاب درسی در اختیار معلمان و دانشآموزان قرار میگیرد. در این مقاله ابتدا اصول و استاندار های برنامه درسی برای پایه های نهم تا دوازدهم را بیان نموده و سپس استاندارد اعداد و عملیات را که برای این پایه ها چگونه باشد مورد بررسی قرار می دهیم .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پژوهش و فن آوریهای نوین و بررسی کارکرد های آن در آموزش و پرورش
فاطمه حیدری فرد
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی
آمنه آقاسی - مریم اصفهانی اصل - جهانگیر میرزاوندی
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر هیجان های تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر ششم
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
چگونه توانستیم با بازیهای محلی رغبت دانش آموزان را به مدرسه افزایش دهیم؟
مینا ریخته گر - ناهید علی جان پور - فاطمه توکلی
الگوی نوین تدریس با رویکرد آموزشی TRIZ
مریم حسین پور
تبیین رابطه سبک رهبری تحولگرا مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی شهر سنندج
محمد قادریان
بررسی رابطهٔ اضطراب با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشتهٔ روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شیروان در سال ۱۴۰۳
رعنا خاکشور شیروان - عاطفه جعفری نژاد سکه - جواد تقوی خیابانی
چگونه توانستم با بهرهگیری از شیوه های تدریس فعال, میزان یادگیری و مشارکت و فعالیت دانشآموزانم را تقویت نمایم؟
فهیمه حقانی
اهميت استراتژيك سرمايه فكري در بخش غيرانتفاعی
سید رضا هاشمی تروجنی - شکوفه انصاری - ربابه کشاورزیان - رضا براری
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر خودپنداره دانش آموزان پسر
سکینه حق پرست گل افشانی - زهرا حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0