0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر خودپنداره دانش آموزان پسر
نویسندگان :
سکینه حق پرست گل افشانی
1
زهرا حیدری
2
1- ازاد
2- آزاد
کلمات کلیدی :
آموزش مهارت جرات ورزی،خودپنداره،دانش آموزان پسر.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر خودپنداره دانش آموزان پسر صورت گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر ساری در سال 1402 تشکیل دادند. و ابزارهای مورد استفاده پرسشنامه خودپنداره بود. 30 نفر از دانش آموزان به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش15 نفر و کنترل15نفر جای گرفتند و برای هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد و سپس مداخله آزمایشی (آموزش جرات ورزی) برای گروه آزمایش، طی 8جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد و یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین نمره خودپنداره دانش آموزان در پس آزمون نسبت به پیش آزمون در گروه آزمایش افزایش پیدا کرده است. بنابراین آموزش مهارت جرات ورزی بر خودپنداره دانش آموزان پسر تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان
سید محمد اندرامی - فرشیده ضامنی
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
رقیه بیات
ارتباط حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با تنش شغلی معلم های جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار
لیلا بابایی - امیر پوراحمدعلی
بررسی تأثیر روشهای مختلف تدریس بر درک ریاضی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی دبستان یحیی ملا در سال 1403
مهدی احمد کیا دلیری
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت
زینب دشتکی - لیلا اکبری
بررسی نقش سواد رسانه ای در انتخاب رشته دانشگاهی دانش آموزان دوازدهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری
صفیه طهماسبی لیمونی - پریوش دیوسالار مهاجر - پارمیس نوائی
آموزش مجازی
زینب طهماسبی فرد - مرضیه پناهی پور
تبیین رابطه تسهیم دانش با کامیابی و نقش واسطهای رضایت شغلی در دبیران تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
کاظم چراغ بیرجندی - میثم حسین زاده
پیش بینی انگیزش تحصیلی بر اساس سلامت اجتماعی و تنظیم شناختی هیجان دانش آموزان ابتدایی
عبدالجلال توماج - معصومه خاوند - شیرین پورقاز
آموزش مجازی در دانشگاه ها و مدارس
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0