0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش دوره های آموزش مجازی در توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان سردشت-آذربایجان غربی
نویسندگان :
خالد علی پور
1
خدیجه ممندی
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
آموزش های مجازی، توانمندسازی،آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی
چکیده :
پيشرفت روز افزون در زمينه علوم رايانه اي و ظهور و گسترش شبكه هاي اطلاع رساني به ويژه اينترنت، امكانات و روش هاي تازه اي را پيش روي برنامه ريزان و مجريان برنامه هاي آموزشي قرار داده و مشكلات گذشته در عرصه آموزش، به ويژه محدوديت هاي ناشي از زمان و مكان يادگيري را كمرنگ نموده است. آموزش مجازی يكي از روشهاي جديد آموزشي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات است كه با محور قرار دادن انسان به عنوان يادگيرنده فعال، مي تواند تمامي اشكال آموزش و پرورش و يادگيري را در قرن بيست و يكم متحول سازد و به چالش حاصل از ميزان تقاضاي اجتماعي براي آموزش و فقدان منابع آموزشي كافي پايان دهد. هدف از این پژوهش بررسی نقش دوره های آموزش مجازی در توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان سردشت-آذربایجان غربی در سال تحصیلی 1398 – 1397 می باشد. در این پژوهش سعی شده است برای تعیین نقش دوره های آموزش مجازی از سه سطح اول مدل کرک پاتریک ( واکنش، یادگیری، رفتار) استفاده شود. این پژوهش از حیث هدف در زمره تحقیقات کاربردی و از حیث روش، توصیفی- پیماشی محسوب می شود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران مدارس شهرستان سردشت اعم از مدیرآموزگاران و مدیران مستقل (N=131) که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی نسبی و بر طبق جدول مورگان 97 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جهت تعیین روایی محتوایی، ابزار مورد نظر در اختیار اساتید دانشگاه و صاحب نظران قرار گرفت و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 90 درصد بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از آزمونهای t تک نمونه ای، t گروههای مستقل و آزمون تحلیل واریانس یکراهه استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان سردشت دوره های آموزش مجازی در توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی اثربخش بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Are Two Heads Really Better Than One? Analysis of the Benefits of Collaboration/Peer-Medation from Teachers’ vs. Learners’ Perspectives
Zahra Aghazadeh
نقش خلاقیت و پژوهشگری معلم ریاضی و عربی بر فرآیند یاددهی یادگیری
نادره حمیدی - اکرم واعظیان
نقش بازی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی
سید محسن باقرنژاد - سحر رستار
بهبود روند یادگیری تدریس دقیقه در ساعت
شقایق حیدری - رقیه رزمی - مرضیه ثنایی - فهیمه علیپور - شراره اشناد
رهگیری تقویت انواع توجه در کتب علوم تجربی پایه اول تا ششم ابتدایی
علیرضا حافظی - پردیس آذررخش
تاثير طرح معلم پژوهنده بر دانش و روش تدريس معلمان از ديدگاه معلمان مجري طرح و شناسايي و رتبه بندي آن
مریم تقوایی یزدی - طاهره آقامیرزایی محلی - سید فاطمه عبدالله پور مقری
بررسی تاثیر رهبری تحصیلی در بهبود عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مدارس شهرستان خرم آباد
محمد صالحی - مریم علیزاده بازگیر - اعظم بهاری
تأثیر هوش فرهنگی و ابعاد آن بر گرایش کارآفرینی با نقش میانجی گری قصد کارآفرینانه در هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد
سیده رقیه برجسته - مریم توکلی
تهیه نانو جاذب متخلخل و بررسی آن در جذب آلاینده های دارویی از آب
منصوره چراغیان - ایمان اوانی - آیه اوانی
فراتحلیلی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش های نوین در مدارس هزاره سوم
سیده کلثوم سیدی منش - فاطمه محمدی هچرودی - شایسته محجرخیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0