0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش آموزش و پرورش در انتقال باورها و ارزش های یک جامعه
نویسندگان :
فاطمه صادقی ارمی
1
1- آزاد ساری
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش،تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی،آموزگار،پیشرفت
چکیده :
دوام و بقای جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها ارزش ها رفتارها نگرش ها دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید منتقل گردد. وسیله این انتقال آموزش و پرورش است. در جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش نام سازمان آموزش کشوری است که مسئولیت آموزش کودکان و نوجوانان و نیز تربیت آموزگار را در کشور بر عهده دارد. با توجه به اینکه موضوع پژوهش فوق بررسی آموزش و پرورش رسمی از روش بررسی موردی است باید بدانیم امروزه در بسیاری از کشورهای جهان آموزش و پرورش رسمی لازمه رشد و شکوفایی فردی نظم و پیشرفت اجتماعی به شمار می رود. در نتیجه انتظار می رود این نوع آموزش و پرورش سنت هایی مثل احترام به اقتدار متابعت از قانون میهن دوستی و نظایر آن را حفظ و تحکیم نماید و از طرفی دیگر نیز انتظار رشد و پیشرفت اجتماعی سیاسی و اقتصادی جامعه را به همراه دارد. کارکردها آموزش و پرورش رسمی در اغلب جوامع تقریبا یکسان است اما اهمیت آنها و لوازم تحقق آنها میان جوامع گوناگون متفاوت است. کار کرد ها را می توان به دو دسته آشکار و پنهان تقسیم نمود. در واقع کار کرد آشکار آگاهانه و عمدی است و پیامدهای سودمند دارد. کارکرد نهان ناآگاهانه و غیر عمدی است ولی پیامدهای سودمند دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه میان غرقگی در کار با بهروزی سازمانی در ادارات آموزش و پرورش غرب استان مازندران
مینا سمیع زاده - فرشته هدایتی - لیلا امینه - محمد خرم خواه
تاثیر شعر بر یادگیری ریاضی
نادره حمیدی
امنیت اطلاعات در فناوری های نوین اطلاعات و فضای سایبر
حامد شعبانی - علی شعبانی - حسن سعیدی
روشهای نوین تدریس؛ ابزارهایی تسهیلگر در فرآیند یاددهی- یادگیری دوره ابتدایی
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
نقش نیازها در اشتیاق شغلی و رفتار نوآورانه معلمان دوره ابتدایی بخش سلامی بر مبنای نظریه مازلو
مجید علی اکبری
آیا بین هویت دانش آموزان شهرستان خواف و شادکامی آنها رابطه وجود دارد؟
مصیب زنگنه - جواد پاسبان - محمد رضا زنگنه اسد ابادی
بررسی تاثیر کلاس درس مجازی بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و منزلت اجتماعی معلمان شهرستان محمودآباد
مرتضی طهماسبی
جایگاه تحقیق و پژوهش در مدارس ، چالش ها و ضرورت ها
حسن خواجوند - سیاوش غلامی - لیلا خوئی - زهرا خوئی - سمیه نجار
بررسی وضعیت تحصیلی و عاطفی دانش آموزان دیر آموز
آتنا آغاسی - فاطمه صفری
نقش فناوریسیار و شبکههای اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای یاددهی و یادگیری
ام کلثوم حسین زاده - سحر امیری رودباری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0