0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر کلاس درس مجازی بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و منزلت اجتماعی معلمان شهرستان محمودآباد
نویسندگان :
مرتضی طهماسبی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی
کلمات کلیدی :
کلاس درس مجازی،اشتیاق تحصیلی،منزلت اجتماعی،عملکرد تحصیلی
چکیده :
تعطیلی مدارس ناشی از شیوع جهانی COVID-19 بر سلامت ذهنی کودکان تأثیر گذاشته است. بسیاری از محققان نحوه تدریس در طول این همه گیری را در نحوه عملکرد دانش آموزان تاثیر گذار می دانند اما یکی دیگر از عوامل متاثر از روش آموزش، اشتیاق تحصیلی است؛ زیرا که هر چه روش و فرایند آموزشی مورد طبع و یادگیری بهتر دانش آموزان گردد میل به یادگیری را در آنان افزایش می دهد. اشتیاق تحصیلی در برابر بی میلی و عدم اشتیاق می آید و اشتیاق تحصیلی نوعی سرمایه گذاری روان شناختی و تلاش مستقیم برای یادگیری، فهمیدن و تسلط بر دانش و مهارت های مورد نیاز است و می تواند به عنوان عاملی جهت تبیین افت و شکست تحصیلی باشد (عباسی . همکاران، ۱۳۹۷). از طرفی نیز بسیاری از معلمان در طول تدریس در فضای مجازی بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند و نحوه تدریس آنها بازخواست شده است و این خود می تواند منزلت اجتماعی هر شغلی اعم از معلمی را تحت شعاع خویش قرار دهد. این پژوهش در نظر دارد تا با بررسی همهجانبهی عوامل مرتبط با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز منزلت اجتماعی معلمان شهرستان محمودآباد، نقش و تأثیر عامل کلاس درس مجازی را بر این دو متغیر بررسی کند .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین انگیزه دانش آموزان و دستاوردهای تحصیلی آنان
امیرحسین آقاجانی
درس پژوهی و تأثیر آن بر معلم و دانش آموز
مائده سجادیان - فاطمه کاظمی
رابطه میان آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان پایه ششم مدرسه دخترانه کمیل شهرستان اسلامشهر از منظر اولیا در سال تحصیلی 1403_1402
بهناز منوری پاک - مرتضی قاسمی اقدمی
تأثیر طرحواره درمانی گروهی بر افسردگی دانش آموزان دختر دبیرستانی
علیرضا فیلی - شهرزاد عیسی خانی
چگونه توانستم با توانمندسازی معلمان ،شرایط آموزش در فضای مجازی را تسهیل نمایم.
سمانه یزدانی پرائی
بررسی موانع عدم استقرار مدارس هوشمند در ایرانh
روح اله چراغی - زهرا بیگدلی
چالش های آموزش الکترونیکی در روند آموزش عالی
مهین اسداله پور - بهمن خسروی پور - منتهی بوعذار
بررسی چالشهای ارزشیابی کیفی ـ توصیفی در نظام آموزشی ایران
زهرا بیگدلی - روح اله چراغی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن رر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸
فاطمه سبزی دیلمی - حدیث احمدیان
کشف دلایل ریزش درسی دانش آموزان توسط الکوریتم های داده کاوی
کاظم کوثری - اعظم کرمی بیارجمند
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0