0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه استفاده از اینترنت و برنامههای شبکههای ماهوارهای با هويت ملي و گرایش به رفتارهای پرخطر در دانش آموزان
نویسندگان :
امین امانی
1
مژگان رعنایی
2
1- شمال آمل
2- غیرانتفاعی سناباد گلبهار
کلمات کلیدی :
اینترنت، ماهواره، رفتارهای پرخطر.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه استفاده از اینترنت و برنامههای شبکههای ماهوارهای با گرایش به رفتارهای پرخطر در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان مانه و سملقان بود. این پژوهش در قالب یک طرح توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان مانه و سملقان در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای تعداد 270 دانشآموز از سه مدرسه انتخاب گردید. ابزارهای پژوهشی شامل؛ پرسشنامه بهزیستی ذهنی کی یز و ماگیارمو(2003)، پرسشنامه هویت ملی عباسي قادي و خليلي كاشـاني (1390) و پرسشنامه استفاده از اینترنت و ماهواره طالبی(1394) بود. دادههای بهدستآمده با استفاده از روش همبستگی پیرسون تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد که بین میزان استفاده از اینترنت و برنامههای شبکههای ماهوارهای با گرایش به رفتارهای پرخطر دانشآموزان رابطه منفی معناداری وجود دارد و همچنین در مؤلفههای فرهنگ و تمدن، زبان، سرزمین، تاریخ و هنر، معماري و نظام ارزشی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. لذا پیشنهاد میشود در رابطه با پیشگیری از مشکلات روانی و ارتقاء سلامت نوجوانان، نحوه استفاده از اینترنت و ماهواره توسط خانواده و نهادهای فرهنگی و آموزشی کارگاههای آموزشی برگزار شود و اطلاعرسانی کافی برای کاهش آسیبهای اجتماعی انجام گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعه مدل مهارت و شایستگی ها در نظام آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با روش نظریهپردازی رویش نظریه ها
سرور سفیدگر - علیرضا علی احمدی - حسین علی احمدی جشفقانی
نقش سبکهای فرزندپروری و طرحواره معیار سرسختانه والدین در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر نوجوان
حدیثه کارگر شوروکی - فائزه قانع اردکانی - اعظم دادور
کارآفرینی و چالش های مقیاسی در ارتباط با 70 ایده کسب و کار با سرمایه کم مورد علاقه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی - مهیار کریمی
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی براساس مولفه های هویت فرهنگی
نیما جمشیدی کمرودی - امیرحسین سلطانی فلاح - زهرا پورشعبان کشکانی
ترویج یادگیری مداوم برای ارتقاء آموزش و پژوهش در محیطهای دانشگاهی و مدارس
فاضله سیفی - رودابه حسن پور لیما
چگونه توانستیم از طریق برنامه های آموزشی مدرسه محور صلاحیت های حرفه ای و مجازی معلمان را در ایام کرونا یی بهبود بخشیم؟
نسا گلپایگانی
اهمیت آموزش مهارت های اجتماعی ، زندگی و ارتباطی به دانش آموزان
فاطمه محمد جان نتاج - مرضیه دانشور - هاجر دانشور
هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نوین در فرایند آموزش و یادگیری شیمی
صدیقه خرم بین - سیدنظام حسین نژاد
بررسی تاثیر استفاده از برنامه های تعاملی چند رسانه ای در ارتقای خلاقیت دانش آموزان با تاکید بر یادگیری مهارت های پایه ریاضی
افسانه امیراحمدی
پژوهشی بر دانش آبکاری در شیمی جهت ارائه به کارگاه های کارآفرینی
الناز خلیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0