0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی براساس مولفه های هویت فرهنگی
نویسندگان :
نیما جمشیدی کمرودی
1
امیرحسین سلطانی فلاح
2
زهرا پورشعبان کشکانی
3
1- آزاد چالوس
2- شاهد تهران
3- آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، هویت فرهنگی، کتاب فارسی، چهارم ابتدایی
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی براساس مؤلفههای هویت فرهنگی بوده است. این پژوهش که ماهیت آن تحلیل محتوا بوده است، به روش توصیفی به انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش شامل کتابهای فارسی (بخوانیم و بنویسیم) پایه چهارم ابتدایی در سال 98 ـ 1397 بوده است که به شیوه ی تمام شماری بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شده است. ابزار جمعآوری دادهها چک لیست مؤلفههای هویت فرهنگی شامل 5 مؤلفه اصلی و 23 شاخص بوده است. دادهها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدهاند. یافتههای پژوهش نشان داد که در مورد هر یک از 5 مؤلفه اصلی هویت فرهنگی (زبان،دین،نظام اجتماعی،تاریخ و حافظه فرهنگی،جغرافیای فرهنگی) به برخی از شاخصها..... توجه نشده است.. از اینرو، بازبینی کتابهای فارسی دوره ابتدایی به لحاظ کاربست مؤلفههای هویت فرهنگی ضروری به نظر میرسد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تقویت خلاقیت معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
ام فروه محمدی
چگونه توانستم استرس کرونایی دختر کلاس سومم را کاهش دهم؟
طاهره امانی حقانی
نقش آموزش مبتنی بر پروژه در افزایش خلاقیت و یادگیری دانشآموزان ابتدایی
حسن سعادتی - محسن رحیمی
اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف
مصیب زنگنه - محدثه منور برآبادی
اهمیت یادگیری مشارکتی در نظام آموزشی
سمیه علیزاده - معصومه اسمعیلی - شیرین اسمعیلی گلیرد
چگونگی بهبود در روند یادگیری تقریب و جمع و تفریق تقریبی
شقایق حیدری - رقیه رزمی - فهیمه علیپور - معصومه محمودی - مرضیه ثنایی
مطالعه تاثیر آسیب اجتماعی سریال های ماهواره ای فارسی زبان بر فرهنگ (حجاب و پوشاک) دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرکرمان
سیدمحسن جمالی زاده
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های مؤثر بر یادگیری در دانشگاه های هزاره سوم
محمد صالحی - سیده زهرا حسینی درونکلایی
طرحهای تسهیم راز به کمک چند جملهایها
تینا اسدی - مبینا صفری - محمود داورزنی
یادگیری مشارکتی راهکاری برای آموزش مجازی در شرایط همه گیری ویروس کرونا
زهرا احمدپور - مائده عباس تبار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0