0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم دانش آموزان را با قلب و انواع رگ آشنا کنیم؟ (درس پژوهی)
نویسندگان :
محبوبه مراد زاده جدول نو
1
زهرا خانه گیر
2
ملیحه براهویی
3
زینب جرگه
4
اطهره زابلی
5
مهدی خانگیر
6
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور
3- دانشگاه پیام نور
4- دانشگاه پیام نور
5- دانشگاه پیام نور
6- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
قلب،پایه ی چهارم،دانش آموزان
چکیده :
این پژوهش در سال تحصیلی 1402-1401 در پایه ی چهارم مدرسه ی شهید رجایی شهرستان رودبار جنوب با 20 نفر از دانش آموزان انجام گردید. مساله ی مورد نظر در مورد قلب و انواع رگ در بدن است.بر این اساس،پژوهش حاضر با استفاده از روش های علمی،به منظور کسب داده های لازم از منابع گوناگون مانند :همکاران ،مدیر،سر گروه های آموزشی،والدین،ناظرین،بازدید کننده و ارزیابی نتایج آزمون های عملکردی و مداد کاغذی برگزار شده و پیشنهاداتی جهت بهبود فرایند تدریس صورت گرفت. از روش های نمایشی،اکتشافی،پرسش و پاسخ استفاده شده همچنین از انواع تشویق،همراه با تقویت حافظه ی دیداری،شنیداری استفاده شده است. بعد از ارزشیابی این طرح و اطلاعات بدست آمده به این نتیجه رسیدیم که اجرای راه حل های پیشنهادی موجب یادگیری بهتر دانش آموزان شده است. طبق یافته های بدست آمده بهترین و موثر ترین روش در اجرای این طرح استفاده از روش های فعال یادگیری در تدریس و استفاده از روش های گروهی مثل روش مشارکتی و تنوع تدریس است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
محتوای آموزش مجازی معایب و مزایای و تکنیک ها
سپیده آقاجان پورپاشا
روایتی از بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان پایه ی چهارم با استفاده از روش خلاق
مریم اخگر - محمدباقر فرقانی اوزرودی
تحلیل کتاب هدیه های آسمان پایه دوم ابتدایی
احسان اردشیری لاجیمی - فاطمه زهرا بگرای
بررسی اثربخشی روش تدریس نمایشی در مقطع ابتدایی
علی علی محمدپور - احسن الهوردی فرد - سجاد آقازاده صادق بیگلو - رضا محمودزاده
بررسی راهکارهای عملی- تربیتی گرایش نوجوانان وجوانان مهدی باور از منظر تعلیم و تربیت اسلامی
فاطمه حسن پور
رابطه بین مثبت اندیشی و باورهای دینی با اضطراب مرگ در بین بیماران کرونایی شهرستان ساری
صفورا فروزانی - فاطمه شکری
چگونه توانستیم مشکل اضطراب یگانه دانش آموز پایه یازدهم انسانی مدرسه علامه حلی را برطرف کنیم؟
عاطفه دیوسالار - فاطمه تقی پور - ملیکا اسفندیاری
چگونگی بهبود در روند یادگیری تقریب و جمع و تفریق تقریبی
شقایق حیدری - رقیه رزمی - فهیمه علیپور - معصومه محمودی - مرضیه ثنایی
مقایسه روش تدریس فعال وسنتی در یادگیری ریاضی
فخرالسادات عابدینیان
بررسی رابطه دانشآفرینی و کامیابی با نقش میانجی بهرهوری نیروی انسانی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0