0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه روش تدریس فعال وسنتی در یادگیری ریاضی
نویسندگان :
فخرالسادات عابدینیان
1
1- یزد
کلمات کلیدی :
تدريس فعال ، ياددهي فعال ، يادگيري ضمني و يا مشاهدهاي
چکیده :
روشهاي فعال تدريس به روشهايي اشاره دارد كه بتواند فعاليتهايي دانشآموزان را تقويت و يادگيري را به يك جريان دو سويه تبديل نمايد . بنابراين معلم بايد فراگيران را با مطالب يادگرفتني درگير سازد و راه و روش دانستن را به آنها بياموزد نه اينكه صرفاً به انتقال اطلاعات و معلومات اكتفا كند .دانشآموز اغلب مطالب را حفظ و پس از پايان يافتن امتحانات آنها را فراموش ميكند . بكارگيري روشهاي فعال تدريس باعث ميشود تا يادگيري تا عمق جان دانشآموزان رسوخ كند و نه تنها يافتهها و كشفيات خود را به سادگي فراموش نكنند بلكه در طول زندگي آن را به صورت كاربردي به كار ببرند در اين پژوهش ميخواهيم بدانيم آيا استفاده از روشهاي فعال تدريس بر ميزان موفقيت دانشآموزان در درس رياضي موثر است ؟ لذا تحقيق حاضر در پي آن است تا روش تدريس فعال با روش تدريس غير فعال را در درس رياضي از لحاظ پيشرفت تحصيلي مقايسه نمايد در نيم سال اول كلاس 101 به روش فعال وكلاس 102 به روش سنتي اداره مي شد ميانگين نمرات پاياني امتحاني اول کلاس101 14.2941176 ميانگين نمرات پاياني امتحاني اول کلاس102 12.61764706 كه اختلاف آن 1.6764بود در نيم سال دوم ميانگين نمرات پاياني كلاس 10214.20588235 ميانگين نمرات پاياني كلاس 10114.19117647 كه اختلاف آن 4 ا0/ . است . واين نتيجه بسيار عالي است ونشان ميدهد كه روش فعال باعث رشد دانش آموزان است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش شیوه های سواد دیجیتالی معلمان برکار آفرینی دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی شهرکرد
محمد نیکخواه - امیرحسین کردی بروجنی
تاریخ تربیت معلم در شهرستان نجف آباد
رسول شریفی نجف آبادی
راهکار های توسعة فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین معلمان
فاطمه حاجی پور اسی - سمیه میرزاد - آذین جعفرزاده
اثر بخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی مبتلا به نارسایی خوانی ناحیه 2 شهرستان ساری
نسرین نبوی - میثاقه کاشی سرخی - لیلا آهنگر بهان - فاطمه زارع
بررسی اثرات بکارگیری ابعاد مدل CRM بر عملکرد بازاریابی (مورد مطالعه: مشتریان بیمه پاسارگاد شمال کشور)
فاطمه روحی
تبيين چالشهاي بينالمللي كردن برنامههاي درسي در آموزش عالي ايران
شهرزاد سرخوش - پروانه کهریزی - بتول فقیه آرام
ارتباط نشاط معلم با شادی دانش آموزان ( با نگاه اجمالی به نشاط معلمان مناطق محروم)
حمید ناصری پلنگرد
بررسی تاثیر آموزش های فضای مجازی بر میزان یادگیری
ربابه حسین نژاد دوین - هانا پیری
کاربردهای فناوری متاورس در آموزش ابتدایی
ائمه صادق کوهستانی - مریم نظری
یادگیری الکترونیکی
وحید قربانی - علی فردوسی راد - محمد سعیدی - رضا یحیوی - محمود سینا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0