0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
محتوای آموزش مجازی معایب و مزایای و تکنیک ها
نویسندگان :
سپیده آقاجان پورپاشا
1
1- آزاد زنجان
کلمات کلیدی :
فضا،مجازی،تحصیل،عملکرد،دانش آموز
چکیده :
معلم خوب، هنرمندی است که خود وسیله رشد مؤثر دانش آموزان خویش را پیدا میکند و طریقه های اجرای آن را فراهم میآورد؛ برای رسیدن به این هدف از شیوه هایی استفاده میکند که با مجموع مسائلی که با آنها درگیر است مطابقت داشته باشد، باهدفهایی که دنبال آن میگردد، تناسب پیدا کند، درخور شاگردانی باشد که با آنها کار میکند، همراه با فلسفهای باشد که به آن معتقد است، با شرایط زمان و مکانی که در آن کار میکند سازگاری داشته باشد. آموزش آنلاین، مشکل مسافت و راه دور را که در آموزش سنتی وجود دارد را حل میکند و باعث می شود تا عدالت آموزشی مصداق صحیح تري به خود گیرد. بررسی محققان نشان میدهد اگر بخواهیم درآینده براي مواجهه با اتفاقات این چنینی با کمترین تبعات روبرو شویم باید تک تک عناصر تعلیم و تربیت و همچنین برنامه درسی را مورد بازبینی و بازآفرینی قرار دهیم و با توجه به انتظاراتی که از این عناصر داریم نقش های شان را روزآمد کنیم. درباره عناصر تعلیم و تربیت غفلت صورت گرفته است. دانش آموز، معلم ، مدرسه و محتوا مهمترین عناصر برنامه درسی ملی هستند.آموزش های مجازی در صورت فراهم شدن و گسترش امکانات مجازی در کل کشور می تواند برای پیشرفت و توسعه آموزش در مدرسه ها بسیار مفید باشد و فرصت آموزش برابر و برتر را برای تمام مناطق کشور به صورت یکسان فراهم کند. دسترسی به اساتید برتر و استفاده همگان از کلاس های ایشان مکانی است که قبل از این در اختیار تعداد معدودی از دانش آموزان مدرسه های کشور بوده است و حال می توان حتی با تعامل بیشتر با سایر مدرسه های جهان از آموزش های سطح اول و متنوع برخوردار شد. اما این تغییرات نیازمند زیرساخت های ارتباطی مجازی است که متاسفانه در این خصوص هنوز مشکلاتی وجود دارد. آنچه مسلم است ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری در شرایط کنونی بسیار مفید است و میتواند مقدمات گذر از این دوران را فراهم کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر رهبری توزیعی بر غرور سازمانی و اخلاق کار اسلامی معلمان منطقه رخ شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ابوالفضل نجفی
بررسی تخفیف مجازات از منظر آیات و روایات با عنایت به آیه 44 سوره ص قرآن کریم
مهلا یعقوبی - سید محسن طاهری اطاقسرا
عشق از نگاه مولانا
سیده هما قایم مقامی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس توجه به آموزش حقوق کودک
مریم دیوسالار - محمد غفاری مجلج
معیارهای ورزش و تفریحات سالم از منظر اسلام
محمدرضا محمدزاده رهنی - مژگان رمضانیان - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی
شهربانو یوسفی - فرشته اشکنانی - فهیمه عالی نژاد - صدیقه اکبری
روش های نوین آموزش ریاضی دوره ی ابتدایی
شیده مهدی زاده - ثریا گرجی دیزآیادی - علی اسدی ملردی
برای پساکرونا: تجربه شیرین طراحی یک کلاس سبز
فرشته هدایتی - نبی الله حسین زاده - بهروز رودبارکی
بررسی طرح همیار معلم در مدارس مقطع متوسطه دوم
اسماعیل بیننده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0