0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلمان در توسعه و تقویت مهارت های ارتباطی بین دانش آموزان
نویسندگان :
سمانه امیری
1
ندا عموزاد
2
سمانه بابائی شیب آبندانی
3
محبوبه مدرسی
4
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
3- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
4- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
برنامه درسی، مهارت های ارتباطی، تقویت رفتار، آموزش و پرورش
چکیده :
از مقاصد مهم تعلیم و تربیت، کمک به زندگی بهتر و ایجاد شایستگی هایی در دانش آموزان برای زندگی از طریق بهره مندی آنان از مهارت های زندگی است. چنانچه در دنیای کنونی که ساختار و روابط آن به طور مدام پیچیده تر می شود، دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی باید به مهارت های فراوانی مجهز باشند. دانش آموزانی که از مهارت های ارتباطی کمتری برخوردارند به ندرت مورد پذیرش اطرافیان خود واقع شده و در حل تعارضات بین فردی در کوتاه مدت و بلند مدت با مشکلات فراوانی روبرو می شوند. این مطالعه از نوع توصیفی، با استفاده از منابع کتابخانه ای- اینترنتی با هدف بررسی نقش آموزش و پرورش در تقویت مهارت های ارتباطی و مهارت های زندگی بین دانش آموزان می باشد. هدف عمده و اصلی آموزش مهارت های زندگی، ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان است. اساسی ترین نیاز مهارتی دانش آموزان در عصر کنونی، خودکنترلی، مقابله با خشم و کاهش هیجان خواهی است که آنها را در برابر رفتارهای پرخطر حفظ می کند. با این دیدگاه، مهارت های زندگی یکی از شایستگی های حرفه ای معلمان به شمار می رود که بایستی مورد توجه قرار گیرد. همچنین اگر آموزش های مدرسه با آموزش مهارت های زندگی ترکیب شوند، نگرشی سالم و سازنده در افراد نسبت به زندگی حاصل می-شود که نتیجه آن بروز رفتارهای صحیح برای جلوگیری از ناهنجاری های روحی-روانی خواهد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر رفتارهای جامعهپذیری دانشآموزان
شکوفه موشائی
مطالعه مروری فعالیت بدنی و اختلالات ناشی از پُرخوری عصبی در دانش آموزان
حسن عموزاد مهدیرجی - ساجده فدائی ریحان آبادی - مرتضی پریچهره
راهبردهای حل مسأله دوره ابتدایی
فاطمه کشوری محبوب
AlgebraicallyEuclideanConnectednessforTangential,Anti-Locally Gaussian,ConditionallyQuasi-Trivial Isometries
Ghorban Ghasemi - Kamrn Rahimimoghadam
رابطه بین آوای سازمانی و جامعهپذیری سازمانی (مورد مطالعه: آموزگاران دبستانهای شهرستان سوادکوه)
خدیجه علی آبادی درونکلا - مرضیه نیازآذری
تاثیر سبک های فرزند پروری بر تعلیم و تربیت اسلامی کودکان
درنا غزنوی دارابی
بررسی کارکردهای روش تربیتی مقایسه ای و تمثیل در قرآن کریم
لطفعلی آتشبار
بررسی رابطه ی امید با سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی شهرستان امیدیه
محمدرضا انصاری نیکو - زهره جوکار - زهرا حلاوت - مهرانگیز رحیمی رضایی
آموزش و پژوهش در مدارس
معصومه همتی زاده - آرزو موسوی - زینب داودی
ارزش سنجی هویت و سرمایه اجتماعی سلبریتی های ورزشی بر مبنای بازدید فالوورها در فضای مجازی
حمیدرضا قزلسفلو - عاطفه خرمالی - سیده زهره حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0