0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه ی دوم (رشته ریاضی و فیزیک) بر اساس تکنیک ویلیام رومی، حیطه ی شناختی بلوم
نویسندگان :
فاطمه مقصودی
1
منظر مالکی
2
حمیده حسامی
3
مرضیه لاله
4
1- دانشگاه بیرجند
2- دانشگاه فردوسی مشهد
3- دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
4- دانشگاه بیرجند
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،کتاب حسابان (1)،تکنیک ویلیام رومی،مدل سازی،ضریب درگیری،پایه یازدهم،مفهوم علم
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه دوم، چاپ 1400 است. برای بررسی فعالیت محور بودن متن و تصاویر کتاب، از تکنیک ویلیام رومی استفاده شده است و تحلیل فعالیتها، کار در کلاسها و تمرینها بر اساس حیطه شناختی بلوم، انجام پذیرفته است. متن این کتاب از ضریب درگیری بالایی برخوردار است، تصاویر و نمودارهای کتاب بیش از حد فعال هستند و کتاب از لحاظ فعال بودن تصاویر مناسب نیست. در این کتاب توجهی به مدلسازی نشده است چون بیشتر تمرینهای کتاب در گروه مسائل بدون زمینه هستند و اکثر مسائل زمینهدار نیز در مقوله کاربرد استاندارد هستند که با مسائل مدلسازی تفاوت زیادی دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تفسیر نشانه شناسی مشتق در کتاب های درسی ریاضی ایران در یک دوره 40 ساله
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
آسیب های تک فرزندی از منظر آیات و روایات
حمیدرضا فریدی - لیلا براتی
تبیین رابطه مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی سبک رهبری خدمتگزار در بین پرسنل آتش نشانی قم
ابوالفضل رضای کاشانی
بررسی عوامل موثر برکیفیت روابط معلم بادانش آموز
مریم خواجوند کوهپر
بررسی نقش و جایگاه صنایع دستی در پیشرفت امور اقتصادی و اجتماعی کشور
نرجس نامدار واسکسی
مروری بر منطق فازی
مژگان اسلامی نسب - راضیه باب الحوائجی
رویکردها و اصول فلسفه تعلیم و تربیت و جایگاه آن در سبک زندگی ایرانی
سید محمد حسین طبا طبا ئی - عالیه اویسی
آداب و سنن غدیر و راه های گسترش آن
ام البنین مسعودی
بررسی تأثیر زندگی کاری الکترونیکی بر تکنو استرس و تنهایی معلمان مقطع ابتدایی
رویا عبدی
تأثیر محتوای آموزشی بر تعامل، در آموزش
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0