0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
شهربانو یوسفی
1
فرشته اشکنانی
2
فهیمه عالی نژاد
3
صدیقه اکبری
4
1- دانشگاه پیام نور عسلویه
2- دانشگاه پیام نور لامرد
3- دانشگاه آزاد لامرد
4- دانشگاه پیام نور اوز
کلمات کلیدی :
سبک دلبستگی، اضطراب جدایی، دانش آموزان.
چکیده :
این پژوهش باهدف بررسی ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی انجام شد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-اسنادی است که با روش کتابخانه ای و مروری بر منابع نظری مرتبط صورت گرفت؛ پس از تبیین مفاهیم و پیشینه ی تحقیق، به بررسی دلبستگی و ارتباط این نظریه با نظریات دیگر، سبک های دلبستگی، اختلال اضطراب جدایی، مراحل و علائم آن پرداخته شد. نتایج این بررسی نشان داد که تلاش برای جستجو و حفظ تماس با افراد مهم زندگی یک قاعده برانگیزاننده اولیه و ذاتی بشر است که در تمام طول زندگی با وی همراه خواهد بود به بیان دیگر وابستگی یکی از بخش های ذاتی بشر است که با گذشتن از دوران کودکی از وی جدا نمی شود. اما در با گذشت زمان این دلبستگی ها اگر به صورت افراطی در افراد باقی بماند، اختلالی اضطراب جدایی را ایجاد می کند که از اصلی ترین علامت این اختلال در کودکان گریزان بودن از مدرسه است که خود سبب عقب افتادگی از درس و پیشرفت می شود. پس شایسته است خانواده ها با برافراشتن چتر حمایتی خود از فرزندان، باعث جلوگیری از چنین رفتارهای نابهنجاری در آنها شوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی و بررسی پایداری مبدل افزاینده DC- DC BOOST
عبدالله احمدی - سید زین العابدین عباسپور - حسین سعیدی
شناخت رابطه بین فناوری اطلاعات با مهارتهای عرضهی محتوا و مهارت ارتباطی در مدارس دخترانه شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 98-97
زهرا کریمی
تحلیل محتوای کتاب هدیه آسمانی چهارم ابتدایی سال 97-98از منظرتوجه به رعایت عفاف وحیا
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - فریبا قربانی - نسیم منصوری بروجنی
بررسی یادگیری سازمانی با بهره وری در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران
آزاده میرچی - وحید فلاح
رابطه اعتماد به نفس با موفقیت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه صادقی ارمی
بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در اداره کل ورزش جوانان استان مازندران
باقر تسلیمی ماچکه پشتی - سلمان بخشنده - مهدی کهنسال
الگوی بهینه موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی بر مبنای ویژگی های شخصیتی و رفتارهای نوآورانه
حمیدرضا قزلسفلو - متین نادعلی - عادل کرد والش آبادی
بررسی مزایا و معایب تغییرات آموزش از حضوری به حضوری و مجازی در دوران کرونا و پساکرونا و مزایا و معایب آن
راضیه دوجی
تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
بررسی اهمیت کنترل هیجان در دانش آموزان و تنظیم میزان هیجان در دانش آموزان با اختلال یادگیری
سیدمحمد جلالی - محمدحسین نورزاد - شهربانو نورزاده - سید حسن موسوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0