0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
نویسندگان :
فردوس حیدری ریکنده
1
پریسا سالار
2
1- فرهنگیان
2- فرهنگیان
کلمات کلیدی :
عواملخلاقیت گیلفورد،تحلیل محتوا، علوم چهارم ابتدایی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر و مسئله ی اصلی مورد مطالعه ، بررسی کتاب علوم چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 97-98 بر اساس شاخص های خلاقیت گیلفورد است.در این تحقیق ما سعی بر آن داشتیم تا با استفاده از روش تحلیل محتوای کتب درسی الگوی خلاقیت گیلفورد که روشی معتبر و علمی در سنجش میزان خلاقیت می باشد، کتاب مذکور را به روش کدگذاری و بررسی موشکافانه از چهار منظر به تحلیل پرداخته و مقایسه ی نتایج حاصله که بیانگر این است کتاب مورد نظر در میزان پرداختن به سطح حافظه واگرا و تفکر ارزیاب در حد مطلوبی نبوده است و می بایست تمهیداتی بنیادی و مؤثر در این زمینه اندیشیده شود. این پژوهش با سایر مقالاتی از این دست محققین میزان موفقیت و نوآوری کار را در سال جاری در سطح بالایی ارزیابی می کنند و در پایان نتایج حاصله بدین صورت بوده که کتاب علوم چهارم ابتدایی به سطح حافظه شناختی با 8/44 درصد بیشترین اهمیت داده شده است و بعد ازآن حافظه همگرا با6/28 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده تفکر واگرا با2/23درصد و تفکر ارزیاب با 2/3 درصد مقدارکمی را به خود اختصاص داده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی کتاب کاروفناوری پایه ششم ابتدایی ازمنظرپرداختن به کشاورزی به عنوان بخش مهم حوزه کارآفرینی و کسب وکار در ایران
فاطمه پرسته - فائزه ملاآخوندی - فرزانه خندان آستانی
نقش مدیریت دانش بر ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
مقایسه خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر کاربر اینترنت
رضوانه عباسی - علیرضا صالحی کارونیان
بررسی شاخصه های تعهد و آثار آن در قرآن
حمید یادگاری
تدوین سیاستها و راهبردهای بومی توسعه ایران (آیندهپژوهی راهبرد توسعه ایران)
طاها عشایری - طاهره جهان پرور
چالشها و فرصتهای استفاده از هوش مصنوعی در مدارس و دانشگاهها
مریم قنبری - سحر قنبری - زهرا کاظمی الموتی
ارتباط اوقات فراغت با بهداشت روان
ربابه حسین نژاد دوین - هانا پیری
بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه در پرورش خلاقیت دانش آموزان
سعیده شکراللهی زاده حاجی آبادی - الناز خلیلی
بررسی علل و عوامل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی مدرسه شهید جوزی شهرستان آبدانان و نحوه تشخیص و ارائه راهکار برای حل آن
مرضیه دارابی - احمد دارابی
هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نوین در فرایند آموزش و یادگیری شیمی
صدیقه خرم بین - سیدنظام حسین نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0