0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
English as a Foreign Language Learners’ vs. Teachers’ Attitudes toward Summarizing Strategy and Its Impact on Reading Skill
نویسندگان :
Zahra Aghazadeh
1
1- Ministry of Education
کلمات کلیدی :
Attitudes،Reading Skill،Verbal and Written Summarizing Strategies
چکیده :
The overarching purpose of this study was to investigate Iranian EFL students’ and teachers’ attitudes toward verbal and written summarizing strategies and its effect on reading skill. To do so, this study employed a survey-based design. First, to ensure that the instruments and procedures were reliable and valid, the researcher conducted a pilot study. Then, during the main study, a total of 120 Iranian EFL intermediate male and female students as well as 50 teachers with at least six years of teaching experience filled out the modified version of a summarizing strategy questionnaire designed by Nguyen and Nguyen (2017) consisting of 15 items. Based on α-Cronbach, the reliability of learners’ and teachers’ questionnaires was 0.81 and 0.83, respectively. Both scales were developed on a five-point Likert scale whose responses varied from Strongly Disagree to Strongly Agree. Descriptive statistics were used to analyze the quantitative data. The results of teachers’ and learners’ attitude questionnaires indicated that both instructors and learners held positive attitudes toward verbal and written summarizing strategies and its influence on reading skill. The theoretical and pedagogical implications are discussed in relation to the effectiveness of verbal and written summarizing strategies in enhancing EFL learners’ reading comprehension.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پرخاشگری و عوامل آن در دانش آموزان ابتدایی
سیدحمیدرضا حسینی
آثار صلح و سازش در جامعه
آرمین خزائی - آرمیتا خزائی - علیرضا باروج کیاکلایی
اهمیت درس پژوهی در آموزش وپرورش
سید علی اصغر پرستاران - فرزاد عصمتی - رضا رمضانپور پاشاکلایی - مغیث خلیلی مهدیرجی
فضای مجازی
محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور - محمد امین آزادیان دلسم - محمدرضا غفاری
تحلیل محتوا کتاب علوم ششم ابتدایی بر اساس اهداف دروس
علیرضا سلطانی نظیر - مهدی رودی
نقش معلمان در مشارکت دانش آموزان در کلاس
صغرا شوریده - زیبا محمدی - سکینه مختاری
تشخیص نفوذ شبکه های مبتنی بر نرم افزار برای افزایش دقت و کاهش حملات
مینا چوپانی سفیدی - پویان صالحی - فرشید شایان
رویکردهای نوین در حوزه زنجیره بلوکی با تمرکز بر شبکه تنگل و رمزارزآیوتا
رحیم اصغری
نقش تکنیک های خلاقانه در علاقمندی فراگیر به انجام تکالیف
کبری آذرحزین
دلایل انتخاب شغل معلمی در ایران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0